Hogere verzekeringspremie bij overgewicht

Verzekeraars willen de premie gaan verhogen voor mensen met overgewicht. Het is vandaag het gesprek van de dag. De extra kosten van een levensverzekering kunnen wel oplopen tot duizenden euro’s.

Een woordvoerder van de Verbond voor Verzekeraars verklaart tegenover ANP en Nu.nl het volgende:

“Er is nu eenmaal duidelijk wetenschappelijk bewijs dat obese mensen een hogere sterftekans hebben dan mensen zonder overgewicht.”

Volgens Aegon is de situatie te vergelijken met een autoverzekering. “Daar zie je ook steeds meer persoonlijke premieverschillen, op basis van onder meer rijgedrag. Dat ga je ook bij levensverzekeringen zien. Rookgedrag speelt ook een steeds belangrijkere rol.”

Wat vind jij daar nou van?

Actie en reactie

Vorige week las ik het verhaal van Pia, heel herkenbaar.
En toen zag ik de oproep staan voor nog een blogger, ik dacht meteen; “Dat wil ik zijn! Want dat geeft me net dat steuntje in de rug om wel regelmatig te gaan sporten.”

Vol goede moed heb ik de volgende email gestuurd, want het was tijd voor Actie

Hallo Arno,
Heel herkenbaar verhaal van Pia.
Ik kamp zelf ook al jaren met een overgewicht ondanks dat ik “redelijk” sportief was. Paardrijden, hardlopen – niet heel fanatiek, maar toch. Nu ben ik 1 okt j.l komen te vallen met mijn paard waarbij ik mijn schaambeen heb gebroken en mijn stuitje gekneusd. Vooral daardoor ben ik de afgelopen maanden zo’n 5 kilo aangekomen en weeg zwaarder dan ik ooit ben geweest. 2 weken geleden heb ik van je aanbod gebruik gemaakt voor het online programma met de dvd’s en ik heb er nu 3 trainingen op zitten. Het ontbreekt me nog aan regelmaat, voornamelijk ook door de pijn in mijn stuitje. Om te bloggen over mijn trainingen lijkt me ontzettend leuk, vooral ook omdat ik dan mensen kan laten mee beleven hoe het is om na een blessure de draad weer op te pakken.

Jullie zullen wel meer aanmeldingen krijgen maar ik zou het leuk vinden als ik de kans krijg om mijn verhaal te delen!
Fijn weekend!

Dit was vrijdag avond laat en ook nog op vrijdag de 13de… daar kan weinig goeds van komen, dacht ik nog. Dus mijn pc afgesloten en nog even met mijn lief op de bank.
Mijn verbazing was de volgende morgen dus groot toen bleek dat ik diezelfde avond nog Reactie had.
Toch wel wat beverig, met een gezonde spanning, opende ik de email;

Beste Maringa,

Bedankt voor je reactie!

Wat een vervelende situatie zeg!
Wel goed dat je toch weer bezig bent met bewegen.

Dat van regelmaat kan ik me voorstellen. Dat is ook een van de lastige dingen en daarom zijn wij constant bezig met coaching. De nieuwe coachingsmodule ga je snel voor het eerst ontvangen! Ook zijn we nu bezig met het opzetten van real life coaching. Daar ga je nog meer over horen!

Dat is onze kracht, wij blijven je net zo lang helpen met motiveren en doorzetting Totdat je ook daadwerkelijk tevreden bent met je resultaat.

Wat betreft het bloggen.
We hebben inderdaad meer aanmeldingen ontvangen maar het lijkt me leuk als jij deze kans krijgt! Ik denk ook dat dit je zelf zal motiveren om aan de slag te gaan en het vol te houden. Je zult dan elke week een leuk artikel moeten plaatsen op onze blog.

Maringa we gaan er samen met jou voor zorgen dat ook jij je doel gaat behalen!

Met vriendelijke groet,

Jerry de Bock

Wauw, dit betekent dat ik ook daadwerkelijk aan de slag moet!
Actie en Reactie, hoe raar/leuk hoe een balletje kan rollen.

Hierbij dus mijn eerste blog, ik heb er zin in om jullie op de hoogte te houden van mijn belevingen met en rondom het thuis trainen programma.

Arno en Jerry, bedankt en ik ga ervoor(met jullie hulp)!

Groeten Maringa

Waarom is functioneel trainen zeer effectief?

Voor het grootste deel van de gezondheidsdoelen is de meest optimale manier van trainen, functioneel trainen. Dit doe je door in iedere oefening alle spieren in het hele lichaam, en al zijn functies, samen aan te spreken. Met als doel om een zo effectief mogelijk resultaat te behalen en om daardoor beter te kunnen functioneren in je dagelijkse bezigheden. Dat klinkt heel ingewikkeld maar dat is het juist niet.

Als je gaat zitten op een stoel maak je een Squat (kniebuiging), en dit is bijvoorbeeld 1 van de basis oefeningen van functioneel trainen. Je gebruikt elke spier want anders zou je omvallen, en werkt dus functioneel voor je hele lichaam en je dagelijkse activiteiten.

Hypertrofie

Tenzij je aan hypertrofie training doet, dan isoleer je één spiergroep en train je die slechts op kracht en groei. Dat heet geïsoleerde krachttraining, beter bekend als bodybuilding.

We gaan massaal achteruit tegenwoordig!

We gaan tegenwoordig massaal achteruit omdat we veel zitten in ons dagelijkse leven. Je kunt je wel voorstellen dat je zittend op een krachtapparaat dus niet echt effectief traint als je o.a. wilt afvallen, je conditie- en houding wilt verbeteren of fit en vitaal wilt worden. Als je zit op een krachtapparaat is een groot deel van het lichaam inactief, en je traint alleen kracht voor een bepaalde spiergroep. Totaal het tegenovergestelde van functioneel trainen. Voor de meeste doelen wil je juist met iedere oefening alle spieren aanspreken. Hierdoor train je in 1 oefening alle spieren in het hele lichaam, en niet alleen de functie kracht maar o.a. ook de functies: uithoudingsvermogen, balans, coördinatie, flexibiliteit.

Vetverbranding wordt door functioneel trainen het best gestimuleerd

Zo is het een simpele optelsom waarom deze methode van functioneel trainen zo efficiënt is. Hierdoor wordt de vetverbranding dus ook het best gestimuleerd. Hoe meer je aanspreekt, des te meer zal je lichaam verbranden. Deze oefeningen zijn ook veel leuker om uit te voeren en je kunt het overal doen, want je hebt alleen maar nodig waar het om gaat en dat is je lichaam.

De perfecte ‘tool’ is je eigen lichaam

Je hebt dus je eigen lichaam als perfect materiaal om complete effectieve oefeningen uit te voeren. Deze manier van trainen heet dus ook functioneel trainen. Met die methode gebruik je het lichaam waar het voor gemaakt is, en dat is vrij bewegen. Voor de meeste doeleinden zal je hier ook het meeste resultaat mee behalen.

Begin met functioneel trainen samen met het Thuis Trainen Programma

Maak vandaag kennis met het Thuis Trainen Programma waarmee jij thuis functioneel kunt trainen. Ervaar hoe leuk het is om op een effectieve manier te bewegen. Je hebt er geen uren voor nodig. Dit komt doordat je in 1 training al je spieren traint. Ervaar zelf het functioneel trainen met dit leuke Thuis Trainen programma!

De kop is eraf met thuis trainen!

Vandaag de kickoff van mijn sportavontuur met het Thuis Trainen Programma.

Ik werd vanochtend wakker met de gedachte: “Ah maandag, dan kan ik me nog heel even omdraaien”, meteen gevolgd door de gedachte: “er is iets vandaag”, maar dat iets bleef nog even vaag.  En toen wist ik het; acht uur: afspraak met mezelf, thuis trainen, sporten, goede voornemens, luie spieren oefenen.

Out of bed look richting te sportschool

Om nou te zeggen dat ik mijn bed uitsprong…Beetje weerstand was er wel moet ik eerlijk toegeven.  Maar goed, meteen in sportkleding geschoten. Groot voordeel is dat ik gewoon met m’n ‘out of bed look’ richting de ‘sportschool’ kon, want stylish verantwoord is bij thuis trainen niet nodig.

Ik ben iemand van alles of niets en dat is mij in het verleden qua sporten niet goed bevallen. Meteen een abonnement afsluiten voor drie keer in de week, ken je dat? Vervolgens de apparaten lekker zwaar zetten, want je wilt natuurlijk wel wat voelen….De spierpijn die daaruit volgt motiveert niet om opgewekt de week erna weer te gaan sporten en voordat je het weet ligt je abonnement stof te vangen in het ‘vergeethoekje.’

Mijn eerste ervaring met de training van thuis trainen programma

Ik ben vandaag begonnen met de eerste training van het Thuis Trainen Programma. Lekker rustig opwarmen en daarna heb ik twee maal de basisoefeningen gedaan en dat vond ik echt genoeg voor een eerste keer. Mijn bovenlichaam heeft de minste spierkracht en is snel geforceerd. De push ups heb ik dus braaf voor deze keer tegen de muur gedaan en geloof het of niet, zelfs dat voel ik. Het voelde goed, heel goed zelfs, maar ook ik ben bekend met het beginnerenthousiasme en zal mezelf moeten blijven motiveren om vol te blijven houden.

‘Motivatie ontstaat op het moment dat je resultaat gaat voelen’

Motivatie ontstaat op het moment dat je resultaat gaat voelen. Dat is zo bij het veranderen van je eetpatroon, maar zeker ook bij het bewegen. Wat helpt is om het goede gevoel dat je ervaart tijdens of vlak na het sporten te verankeren in je brein op de volgende manier:

Oefening uit de NLP

Neem zo’n goed moment in je gedachten en probeer je zo sterk mogelijk voor de geest te halen hoe prettig het voelde. Sluit je ogen en haal dat moment zo helder mogelijk voor de geest. Waar was je, wat had je aan, wie waren er nog meer.  Herinner je je kleuren of misschien wel geuren.  Herinner je dan het fijne moment dat je je goed en sterk voelde. Als dit gevoel heel sterk is maak je een anker. Je balt bv je vuist of drukt duim en wijsvinger krachtig tegen elkaar. Onderwijl denkend aan dat fijne moment toen je je zo goed voelde en waarin je de hele wereld aankon.  Houd dit 60 seconden vast terwijl je aan dat moment blijft denken. Na de 60 seconden laat je de gebeurtenis langzaam uit je geest verdwijnen en laat je je anker los. Herhaal dit 3x.

Door de herhaling is je brein in staat een koppeling te maken tussen de fijne gebeurtenis en het krachtige gevoel dat je daarbij had. Het wordt opgeslagen in je geheugen. Komt er nu bijvoorbeeld een moment dat je je helemaal niet zo sterk voelt en heb je helemaal geen zin om te sporten, sluit dan je ogen en maak het anker, waardoor je geest terug zal gaan naar dat fijne moment waar je goed voelde. Blijf een poosje in dat moment en keer dan terug naar het hier en nu.  Grote kans dat je dat gevoel nog vast kunt houden en je je sportschoenen aan gaat trekken.

Dit kan wat zweverig overkomen voor sommigen, maar doe het eens een keer. Wat heb je te verliezen?

Ik wens jou ook veel sportplezier en tot mijn volgende blogartikel.

Lieve groet

Pia

Pia: “Sportief met een handrem”

Pia is een deelnemer van ons Thuis Trainen Programma. Ze had het programma aangeschaft maar is er na een korte periode mee gestopt. Ze had het goede voornemen om weer lekker van start te gaan met het dvd + online programma! Wij gaan haar de komende periode volgen. Uit ervaring is gebleken dat het soms lastig is om het vol te blijven houden.

Wij gaan haar de komende weken volgen via deze blog. Wij gaan haar vanaf nu ook volledig coachen van het begin tot het eind. Ze zal elke week een leuk artikel plaatsen over haar vooruitgang!

Wij geven nog 1 persoon deze unieke kans!

Vind jij het leuk om ook gevolgd te worden door ons en onze lezers tijdens het uitvoeren van het Thuis Trainen Programma? Dan zijn wij opzoek naar jou!

Wij zouden je graag willen volgen tijdens het uitvoeren van het programma. Wij vragen dan of je 1 artikel per week zou willen plaatsen op onze blog. Je wordt vrijgelaten tijdens schrijven van het artikel. Heb je interesse stuur ons dan een e-mail (info @ thuis-trainen.nl). We hebben nog plaats voor 1 persoon.

Het verhaal van Pia

Nee mensen, ik heb niet vooraan gestaan toen de sportiviteit uitgedeeld werd.

Wie mij kent weet dat en weet ook dat ik uitsluitend lid werd van een sportschool of vereniging als ik de bijpassende outfit niet kon weerstaan. Ik heb nooit een gevoel van verslaving kunnen bespeuren of uitgekeken naar de gymles op school. Ik ontweek iedere vorm van sport waar ik maar kon.

Maar ja, dan op een dag rammelt de tand des tijds aan de deur en ontkom je niet meer aan het feit dat je conditie achteruit holt en de zwaartekracht het gaat overnemen van de , overigens akelig snel afnemende,  spiermassa.  Kortom:  je zakt in!

Oké , dat ik af en toe kan overdrijven is ook geen geheim, maar feit is dat ik iets zal moeten ondernemen om de boel enigszins in het gareel te houden. Ik ben niet van plan zonder strijd ten onder te gaan!

Een nieuwe start

Zelf geen ik trainingen op het gebied van eetgedrag. Echter zonder voldoende beweging is het veel lastiger je nieuw behaalde gewicht te behouden. Ook in het kader van ‘practice what you preach’ ga ik opnieuw starten met een thuisprogramma van Arno Snelder.

Nee, ik heb het inderdaad de vorige keer niet volgehouden, wat overigens niet aan het programma of aan Arno ligt. Ik betrapte mezelf erop dat ik regelmatig de laptop dichtklapte met een triomfantelijke grijns van “Zo, nou zie je me niet meer”. In de volksmond ook wel struisvogelpolitiek genoemd.  Je begrijpt, niet de beste manier om aan een fitter lichaam te komen.

Mijn motto is Vallen en opstaan

Vallen en opstaan is één van mijn motto’s. Ik sta nu dus weer op en ga weer aan de slag. Ik wil de bekende ‘januari motivatie’ omzetten in een meer langdurige relatie met Arno zeg maar 😉 Matje op de grond, sportbroek uit de mottenballen vissen en die luie spieren trainen, onderwijl mezelf toeroepend: “Goedzo Pie, wat zul je strakke billen krijgen en een platte gespierde buik.”

Mijn uitdaging gaat maandag van start.  Misschien vind je het leuk om mee te doen. Ik zal regelmatig verslag uitbrengen van mijn ervaringen en vorderingen via dit blog.

Ik ben benieuwd!  Jij ook?

Ik wens jou, net als mezelf, een sportief en gezond 2012

 

Lieve groet

Pia

www.mooi-jezelf-zijn.nl

Leuke promotie aanbieding als jij vandaag start met het Thuis Trainen Programma!

Het Thuis Trainen Programma is een leuk, motiverend en resultaat gericht programma. Je kunt het makkelijk thuis uitvoeren. We hebben al veel deelnemers geholpen met het werken naar hun doel toe. Omdat we jou graag kennis meer willen laten maken hebben we nu leuke promotie aanbieding voor je:

Je haalt het programma nu in huis voor eenmalig € 47,- je hoeft nu tijdelijk geen maandelijke contributie te betalen.

Thuis Trainen Programma Actie

Screenshots Online Programma

Thuis Trainen Online Programma

Een dieet kun je niet vergeten

Een gezond dieet hebben we allemaal nodig. Maar enkel een dieet om een gezondheidsdoel te behalen- en te behouden is onmogelijk. Het is heel makkelijk te verklaren waar het jojo-effect vandaan komt, waar helaas veel mensen mee te maken hebben.

Geen beweging is de boosdoener

Enkel een dieet en geen training is de boosdoener. Je kunt door een streng dieet heel goed afvallen dat is absoluut waar. Maar wat nou als je klaar bent met het traject? Je gaat weer normaal eten en je komt weer aan…!? Dus er is geen blijvend resultaat. Niet echt motiverend, toch?

Zorg je naast een dieet (Wij noemen het liever gezond eten) voor de benodigde training, dan zorg je ervoor dat je lichaam zal verbranden wat overtollig is. En als je eenmaal je doel hebt behaald zal de training ervoor zorgen dat je resultaat ook blijft! Een mens heeft beweging nodig om in conditie te blijven, slank te zijn en je fit en vitaal te voelen.

Online Gratis Cursus: Vet Verbranden op een leuke en prettige manier zonder dieet

Wij hebben een online cursus ontwikkeld die makkelijk te begrijpen is waar Arno Snelder jou leert hoe je zonder dieet af kunt vallen. Zodra je op onderstaande link klikt, ontvang je de cursus direct per e-mail.

Ik wil de cursus graag ontvangen

Vet verbranden cursus op een leuke en prettige manier zonder dieet
Het één kan niet zonder het ander.