Thuis Trainen op het Lekker In Je Lijf Evenement!

 Morgen is het Lekker In Je Lijf Evenementen daar is Thuis Trainen bij! Het Lekker In Je Lijf evenement is een geweldige avond die helemaal in het teken staat van je fit en lekker in je vel voelen. Wij helpen dagelijks mensen aan een fit en gezond lichaam en laten op het evenement zien hoe! Net als andere professionals geeft Arno daar een leuke workshop over het Thuis Trainen-programma! Jij kunt er ook bij zijn! Kom tussen 18:00 en 23:00 naar Seats2meet in Maarssen, ontmoet Arno en inspireer jezelf over lekker in je vel zitten!

Een gezond en fit lichaam is geweldig!

Thuis Trainen Op Lekker In Je Lijf Evenement

Angele Bakker

Je hebt maar een lichaam en het is zonde als je daar niet tevreden over bent. Het geeft zo een fijn gevoel als je lekker in je vel zit! Dat vindt Angèle Bakker, trainer/coach en oprichter van het Lekker In Je Lijf Evenement ook. Zij brengt personen van verschillende disciplines, dus (personal) trainers, fysiotherapeuten, alternatieve therapeuten en diëtisten bij elkaar. Je kunt daarmee workshops volgen over mindful eten, psychologie van lijnen, massage, lingerie in grote maten en koken met aandacht bezoeken. Daarmee, en natuurlijk dankzij de vele bezoekers, wordt het Lekker In Je Lijf Evenement een groot succes.

Arno op het Lekker In Je Lijf Evenement

Arno laat je op de informatiemarkt in de grote zaal zien wat Thuis Trainen je kan bieden. Dit is de kans om hem het hemd van het lijf te vragen! Zoals handige tips bij de uitvoering van de oefeningen, hoe je blessures tegengaat en welke oefeningen bijvoorbeeld het best zijn voor een strakke buik. Hij Helpt je graag aan een gezonder en fitter lichaam.

Schrijf je gelijk in! Programma en inschrijven Lekker In Je Lijf Evenement. Volg @Thuistrainen op twitter en twitter mee met hashtag #Life12!

 

Zelf smoothies maken: hoe doe ik dat?

Zelf smoothies maken is super slim! Allereerst zijn smoothies natuurlijk erg lekker omdat je zelf je favoriete ingrediënten bepaalt. Verder zijn ze gezond en eenvoudig te maken. Het enige dat je nodig hebt is een blender. Is voldoende groente en/of fruit eten op een dag wat moeilijker? Dan kun je heerlijk zelf smoothies maken door het in de blender te mixen.

Dus haal hem uit de kast en blaas het stof er af!

Meer groente en fruit eten

Groente en fruit in de blender tot sap mixen is een goede en makkelijke manier om meer groente en fruit te eten. Iedereen heeft wel eens van die dagen dat het moeilijk is om 2 stuks fruit en 200 gram groente binnen te krijgen. Je kent het wel, zo’n zondag waarop je voor het gemak een pizza in de oven schuift. Of je haalt even snel een broodje als avondmaaltijd omdat je onderweg bent.

Als je weet dat jouw dag zo verloopt, dan doe je gewoon wat groente, fruit, melk en/of water in de blender et voila! Je kunt dan eenvoudig zelf smoothies maken. Je leert jezelf gelijk wat meer bij voeding op een dag stil ste staan.

Niet altijd zelf smoothies maken

Je zou het niet zeggen, maar zelf smoothies maken heeft ook nadelen. Groente en fruit gemixt als sap binnenkrijgen zorgt voor een minder verzadigd gevoel dan wanneer je het eet. Ook kost het je minder energie om groente en fruit als sap te verteren.

Blijf dus ook groente en fruit eten bij de maaltijd en als tussendoortje. Extra groente en fruit in een smoothie kan natuurlijk geen kwaad. Heerlijk voor tussendoor en beter dan kant-en-klare tussendoortjes met veel suiker en vet.

Aan de slag!

We geven je gelijk wat inspiratie waarmee je gelijk aan de gang kunt met zelf smoothies maken. Hier volgen vijf heerlijke recepten met fruit en/of groente voor 1 persoon. Let erop dat je groente en fruit van het seizoen kiest. Wil je extra vezels toevoegen? Voeg dan een eetlepel lijnzaad en een scheutje water toe. Ook kun je er een ontbijtshake van maken door twee eetlepels havervlokken of muesli aan toe te voegen. Voeg dan ook een extra scheutje melk of water toe omdat dat vocht opneemt.

Banaan, kiwi, melk

Doe een banaan, een kiwi en 250 ml halfvolle melk in de blender en mix het tot een smoothie.

Appel, peer, yoghurt, kaneel

Snijd een appel en een zachte peer in stukken en mix het met 200 ml magere yoghurt, kaneel en een scheutje water.

zelf smoothies makenBramen, frambozen, yoghurt

Mix100 grambramen,100 gramframbozen met 200 ml yoghurt en een klein scheutje melk.

Komkommer, groene thee, basilicum.

Snijd 1/3 komkommer in stukken en doe dit in de blender. Doe hier 250 ml ijskoude groene thee en een handje basilicumblaadjes bij en mix het glad.

Mango, groene thee en mint

Snijd een halve mango in stukken en mix het in de blender met 250 ml groene thee en een handje mintblaadjes.

Maak jij thuis ook vaak smoothies? Zo ja, welke?

Hoeveel mag je sporten tijdens de zwangerschap?

Sporten tijdens de zwangerschap. Veel vrouwen breken hun hoofd erover. Mag het wel of niet? Is het juist wel of niet goed? Onlangs verscheen in het nieuws dat vrouwen niet durven te sporten tijdens de zwangerschap. Dat is een reden voor ons om de feiten en fabels boven water te halen.

Vrouwen zijn bang dat sporten tijdens de zwangerschap schadelijk is voor hun kindje, schrijft Nu.nl 11 mei jl. Dat terwijl sporten en bewegen dan wel gezond is. Dit bleek uit onderzoek van University of Kansas School of Medicine. De onderzoekers ondervroegen 90 vrouwen die 16 à 30 weken zwanger waren. De helft bewoog voor de zwangerschap 90 minuten per week of meer. Slechts een kwart deed dat nog tijdens de zwangerschap. De vrouwen dachten dat sporten tijdens de zwangerschap onveilig was en vooral moeders adviseerden hun zwangere dochters op te passen met bewegen.

Hoeveel mag je sporten tijdens de zwangerschap?

Sporten tijdens de zwangerschapJe mag gewoon blijven sporten als je zwanger bent. Ook is het goed daarmee te beginnen als je voorheen niet sportte of bewoog. 30 minuten per dag is een mooie hoeveelheid. Je hebt minder kans op hart- en vaatziekten, diabetes en obstipatie. Bovendien krijg, of behoud, je een conditie, sterke botten en spieren en is het gunstig voor je spijsvertering. Er zijn wel wat voorwaarden.

–         Train rustig en zorg dat je niet te erg buiten adem raakt. Dan gaat er minder zuurstof naar de baarmoeder omdat je hart, longen en spieren dat vragen.

–         Drink voldoende tegen uitdroging.

–         Pas op voor blessures. De banden bij je gewrichten en botten worden slapper waardoor je een hoger risico loopt op overbelasting. Pas dus op met sporten als squash en tennis.

–         Train alleen je schuine buikspieren, niet de rechte. Als je de rechte buikspieren traint wordt je buikwand zwakker. Stop bij 4 of 5 maanden.

Geschikte sporten

Heel goed tijdens de zwangerschap is zwemmen. Daarmee belast je geen banden, maar wel spieren. Bovendien hoef je niet buiten adem te raken. Ook joggen kun je doen omdat je daar je hartslag goed mee kunt reguleren. Golfen, wandelen en fietsen zijn ook goede keuzes.

Ongeschikte sporten

Doe geen sporten tijdens de zwangerschap waarbij je op je buik kunt vallen, of iets op je buik kunt krijgen. Bijvoorbeeld skeeleren, hockey, voetbal, basketbal en skieen.

Kortom: blijf lekker rustig bewegen en sporten tijdens de zwangerschap!

Kun je intensief sporten als vegetariër?

Sporten als vegetariër kan heel goed. Om goede sportprestaties te leveren als vegetariër heb je niet per definitie vlees en vis nodig. Het gaat erom dat je voldoende eiwit binnenkrijgt voor spieropbouw of –onderhoud. Ook heb je voldoende vitamines en mineralen nodig, bijvoorbeeld IJzer. Dat kun je als vegetariër heel goed uit plantaardige producten halen. We leggen je uit hoe het zit als jij wilt sporten als vegetariër.

Als je sport heb je vooral koolhydraten nodig. Omdat dat vooral in volkorenbrood, rijst, pasta, aardappelen, fruit en zoet beleg zit krijg je dat voldoende binnen, ook als vegetariër.

Eiwitten en essentiële aminozuren

Eiwitten zijn ook belangrijk bij het sporten als vegetariër en het is niet eens zo moeilijk om die binnen te krijgen omdat ons Nederlandse voedingspatroon daar rijk aan is. Dit geldt voor iedereen. Waar vegetariërs wel op moeten letten is dat ze verschillende soorten plantaardige eiwitten binnenkrijgen. Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Van de 22 soorten aminozuren kan je lichaam er 13 zelf maken. De andere 9 aminozuren, de essentiële aminozuren, moet je via voeding binnenkrijgen.

Gevarieerd eten

Door gevarieerd te eten krijg je alle essentiële aminozuren binnen, ook bij sporten als vegetariër. Producten waar deze in zitten zijn eieren en melk. Ook soja en quinoa hebben een hele goede eiwitkwaliteit en bevat alle 9 essentiële aminozuren. Deze twee zijn vooral belangrijk voor veganisten omdat ze plantaardig zijn. Peulvruchten en granen zijn ook goed om standaard via voeding binnen te krijgen. Let erop dat je peulvruchten goed kookt, alleen dan kunnen de eiwitten goed opgenomen worden in je dunne darm.

Extra vitamines en mineralen?

Sporten als vegetarierAls je gevarieerd eet met 2 à 3 stuks fruit per dag, 200 gram groente, voldoende zuivel, brood en verschillende zetmeelbronnen dan krijg je voldoende vitamines en mineralen binnen. Ook bij sporten als vegetariër. Dus voldoende calcium voor sterke botten, voldoende magnesium tegen spierkrampen, voldoende kalium en natrium voor je vochthuishouding, IJzer voor het zuurstoftransport, vitamine C voor de opname van IJzer en voor een goede weerstand.

Vitaminesupplementen nodig?

Mocht je nu wat extra’s nodig hebben voor je gevoel, bijvoorbeeld als je heel veel en zwaar traint, of wanneer je het gevoel hebt dat je weerstand een deukje heeft opgelopen, dan kun je een multivitamine per dag nemen. Of je nu wel of niet vegetariër bent. Een multivitamine vervangt echter geen vitamines en mineralen uit voeding. Je zult dus sowieso gezond moeten eten. Neem in elk geval niet op eigen initiatief ‘losse’ vitaminepillen, zoals ijzer- of magnesiumpillen. Overleg dit eerst met je huisarts.

Sporten als vegetariër?

Kortom: ja, je kunt intensief sporten als vegetariër! Als je maar gevarieerd eet met veel groente, fruit, zuivel, volkorenbrood en voeding met alle essentiële aminozuren.

Bronnen:

Food-info
Voedingscentrum

Dinsdag 8 mei om 20:25 uur is de uitzending bij BNN!

Aanstaandig dinsdag 8 mei om 20:25 uur is het zover, dan zal de aflevering worden uitgezonden bij het BNN programma Loverboys! Dennis en Valerio hebben Arno Snelder en zijn vriendin compleet verrast. Op 8 maart is er een bericht geplaatst op deze website waarom Dennis en Valerio ineens voor de deur stonden bij Arno thuis.

Hieronder een citaat uit het vorige bericht:

“Afgelopen dinsdag heeft de cameraploeg van BNN Arno Snelder compleet verrast! Toen Arno de deur opende van zijn woning stond hij ineens oog in oog met Dennis en Valerio. Hij had geen enkel idee waarom de twee bij hem aan de deur kwamen. De enige opdracht die hij kreeg was dat hij binnen 5 minuten zijn skiespullen en de 2 paspoorten bij elkaar moest rapen. Waarom kwamen Dennis en Valerio nu eigenlijk aan de deur?”

Hieronder alvast een voorproefje van de uitzending

Lees hier het volledige blogbericht van 8 maart 2012:
http://www.thuis-trainen.nl/blog-nieuws/dennis-en-valerio-van-bnn-hebben-arno-snelder-van-thuis-trainen-compleet-verrast.html

Laat ook even je reactie achter voor of na de uitzending!