In shape tijdens je vakantie, hoe doe je dat?

Elk jaar in de zomer is het weer zover en trekken miljoenen Nederlanders naar het buitenland of naar andere Nederlandse provincies om daar eens goed te genieten van het lekkere weer, om de stress van alledag even achter zich te laten. De vakantieperiode lijkt op het oog een moeilijke periode voor mensen die bezig zijn met een trainingsschema. Hoe blijf je in shape tijdens de vakantie?

In shape, Eenvoudiger dan gedacht

Het gezonde eetpatroon is op de vakantie vrij eenvoudig vol te houden. Daarbij, zo af en toe mag je natuurlijk best een wat ongezondere maaltijd nemen, toch? Hieronder de ‘do’s and dont’s’ tijdens de zomervakantie.

Op vakantie zal je sneller uiteten gaan waarbij het heel verleidelijk is om voor de lekkere patatjes of de klassieke Italiaanse pizza te gaan. Probeer je daar niet schuldig over te voelen. Het hoeft natuurlijk niet elke dag zo te zijn. Je kunt ook een avondje voor de notensalade gaan bijvoorbeeld.

De markt

Een goede tip is om op de eerste dag naar de lokale supermarkt te gaan om wat gezonde producten in de koelkast te leggen. Zo kan je in elk geval het ontbijt en het middageten helemaal zelf bepalen. Een bakje kwark of yoghurt met wat verse bessen van de lokale markt smaakt heerlijk en het is bovendien gaaf om de intieme sfeer van zo’n markt te proeven – soms letterlijk.

De zon

Een van de beste tips blijft om je goed in te smeren. Je huid veroudert een stuk sneller wanneer deze veel aan de zon wordt blootgesteld. Als je dan toch veel in de zon zit, eet dan veel rood fruit, aardbeien, bramen en bessen; hier zitten veel antioxidanten in die de giftige stoffen die vrij komen door de zon, flink aanpakken. Trouwens, de zon brengt je ook veel vitamine D. Hierdoor voel je je een stuk vitaler. Niet alles is slecht aan de zon uiteraard!

Vakantie en beweging, gaat dat samen?

Je bent lekker bezig met een training voordat je op vakantie gaat. Je hebt de smaak goed te pakken waardoor je met trots over het strand loopt met het lichaam waar je hard voor hebt gewerkt.Vervolgens ga je lekker op vakantie en houd je beweging achterwege, puur omdat je geen moment ziet om daar aan te werken. Hoe los je dat nu op?

Een training op vakantie moet zo min mogelijk belastend zijn tijdens je vakantie. In slechts 24 minuten kun jij het lichaam de juiste prikkel geven om het lichaam te behouden waar je had voor hebt gewerkt of graag wilt blijven ontwikkelen.

Uren sporten is niet nodig om in shape te blijven!
Met deze korte training van 24 minuten ga je ervaren dat je prima je lichaam de juiste prikkel kunt geven om te ontwikkelen. Uren sporten is echt niet nodig, je dient alleen te weten welke oefeningen nodig zijn. Met deze gratis Work-out gericht op de buik kun je ervaren hoe prettig het eigenlijk is om in korte tijd je lichaam te trainen.

Klik op de afbeelding om de video direct te bekijken
Work-out voor vakantie

Klik hier om de video direct te bekijken

Gouden tip

De beste tip is ongetwijfeld om het nuttige met het aangename te combineren. Probeer nieuwe gerechten die gezond zijn, trek elke dag een paar baantjes in de heerlijke zee of het zwembad, doe zo nu en dan het eigen trainingsprogramma en je hebt een top vakantie waar je met plezier op terug kijkt.

Dit is de manier om ook tijdens de vakantieperiode je aan de schema’s te houden, met misschien een aanpassing hier en daar. Zo kom je fit, in shape, energiek en uitgerust weer terug van de mooiste weken van het jaar.

Train waar je maar wilt

Het grote voordeel van de programma’s van Thuis Trainen is dat je het werkelijk overal kunt doen, dus ook op vakantie. Thuis Trainen zorgt ervoor dat je altijd en overal de motivatie behoudt. Op deze manier kan je ook tijdens de drieweekse vakantie aan de Spaanse Costa’s fit blijven.

Zelfs bij een actieve fiets- of wandelvakantie kan het prettig zijn om het de programma’s te blijven gebruiken. Het belast namelijk wat andere spieren waardoor je lichaam in nog betere conditie en vorm raakt.

Voeding

Naast beweging kun je met voeding ook veel variëren tijdens de vakantie. Hoe pak je dit nu aan op een leuke maar makkelijke manier tijdens je vakantie?

Iets voor jou?

Wil je lekker genieten tijdens je vakantie en toch in shape blijven door middel van korte online work-outs of advies over voeding? Deze programma’s zullen je behoefte voldoen. Voor meer informatie, klik op onderstaand programma.

Voeding en lifestyle programma xxxxx Voeding en lifestyle programma

Nog even snel afvallen voor de zomer?

Geduld is een schone zaak. “Ja, leuk maar de zomer komt er weer aan!” en net als vorig jaar, en het jaar daarvoor…maak je je druk om de overtollige kilo’s. Je bent altijd met je gewicht bezig en wilt snel afvallen voor de zomer, wat levert het je op?

Nergens voor nodig, je weet dat er geen magische formule, pil of poeder is met gegarandeerd succes. Een dieet, je manier van eten, je leefstijl moet je consequent blijven toepassen en heeft continu je aandacht nodig.

Even snel een boekje of kuurtje erin en klaar voor de bikini? Is het effectief? Val je blijvend af? Zodra het boek de kast in gaat, of beter nog, de prullenmand, komt vriend Jojo om de hoek. Ook na de kuur met dure pillen, of shakes komt jojo in beeld. Frustrerend? Ja, hoe kan dat toch? Je bent terug bij af, vaak met een bonus! De vicieuze cirkel van lijnen en aankomen is ongezond. Het jojo-en is erg slecht voor je lichaam en geest.

Je verliest op deze manier geen overtollige kilo’s!

Vooral bij te snel afvallen voor de zomer verlies je veel vocht en spiermassa. Spieren verbruiken energie, vet helaas niet. Bij te streng lijnen gaat het lichaam in de spaarstand staan. Dit houdt in dat je lichaam steeds minder energie nodig heeft, met als gevolg dat je nog minder moet eten om nog af te vallen. Het wordt dus steeds moeilijker om nog af te vallen. Hoe vaker je ‘op dieet’ bent, hoe meer jojo-effect. Herken je dat je al ‘groeit’ van een glas water?

Wees eerlijk tegen jezelf

Kies bewust - afvallen voor de zomer

Wees eerlijk tegen jezelf. Hoeveel diëten wil je nog volgen? Of kies je voor het ontwikkelen van een goed eetpatroon voor het snel afvallen voor de zomer, en pas je je manier van (omgaan met) eten aan? Geen frustraties met punten en kcal tellen. Je moet het zelf doen, en hoe eerder je er en beetje lol in gaat hebben des te beter het is. Wat kennis en kunde op het gebied van voeding en bewegen is absoluut geen overbodige luxe. Kies bewust, en laat je goed adviseren.

Met het voeding- en lifestyle programma krijg je wekelijks nieuwe artikelen en recepten van onze voedingsdeskundige. Daarnaast beantwoordt ze ook al je persoonlijke vragen. Zo kom je precies te weten wat wel gezond is en wat niet. De producten waar het ‘kies bewust’ logo op staat zijn lang niet altijd gezond! Het vraagt tijd en aandacht om je strakkere lijn te verkrijgen, maar zeker ook om hem te behouden… Geduld is een schone zaak…

Het gaat echt niet vanzelf, neem het heft in eigen handen samen met ons!

Neem het heft in eigen hand, maak een keuze, laat je adviseren en motiveren door de juiste begeleiding. Het aanleren van een paar nieuwe gewoonten is een absolute must. Vergeet niet je lange termijn visie. Wat is je doel, je onderliggende plan en welk tijdspad heb je daarvoor nodig. Een marathon loop je niet morgen, hiervoor zul je moeten gaan trainen. Met afvallen, gezond(ere) gewoontes aannemen en beweging werkt net zo! “O ja, ?” Neem nu de eerst stap naar gezondere gewoontes en maak een begin met afvallen voor de zomer. Beweging is onlosmakelijk verbonden met een gezonde leefstijl, én goed vergelijkbaar met afvallen.

Bouw aan een stevig fundament!

Je hebt zelf een keuze, er is geen toverstokje. Het gaat om ontwikkelen van goede gewoontes en een gezonde dosis geduld. Dan kun je nog genoeg afvallen voor de zomer. Het is nu tijd voor actie!