Platte buik in 1 week

Zo, het is weer januari. Iedereen heeft zich tegoed gedaan aan een maand lang lekker en vaak veel eten. Ontzettend leuk, gezellig en vooral erg lekker! Maar je lijf is er wat minder blij mee. Het lijkt wel of die tulband linea direct op je buik is geplakt. Als je echt een aantal kilo’s wilt afvallen lukt dat je niet in 1 week, maar een platte buik, of vooral een plattere buik dat gaat je zeker lukken met deze tips!

Het lijkt wel alsof ik een luchtballon heb ingeslikt!

Af en toe weet je niet waar het vandaan komt, maar het lijkt wel alsof je 6 maanden zwanger bent. Of alsof je een luchtballon hebt ingeslikt. Je buik is opgezet en zit vol met lucht. Dat geeft een ongemakkelijk gevoel en je voelt je er onzeker door. Het is toch fijner als je buik weer wat platter is dan zo’n opgezet geval. Een platte buik in 1 week krijg je daarom het snelst als je de lucht weg krijgt. Je zult zien, het zal centimeters schelen!

Hoe komt al die lucht daar?

Lucht in je buik is eigenlijk lucht in je darmen. De vertering van je voedsel is dan niet helemaal volledig en er blijven onverteerde koolhydraten over. Je darmen gaat toch proberen deze onverteerde koolhydraten te verwerken waar veel gas bij vrij kan komen. Een goed voorbeeld is een flink bord bonen; daarna heeft iedereen wel eens last van wat lucht. Maar ook andere voedingsmiddelen kunnen voor gasvorming zorgen.

Vermijd gasvormende voedingsmiddelen voor een platte buik in 1 week

Wil je direct resultaat, en een platte buik in 1 week? Dan kan je het beste een aantal voedingsmiddelen even helemaal laten staan! Deze voedingsmiddelen kunnen voor veel gasvorming in je buik zorgen en als je deze niet eet zal je buik in een week tijd een stuk platter zijn!

Eet even geen:

– peulvruchten, ook soja

– niet te veel tarwe, rogge en gerst (brood, pizza, pasta, crackers, wraps, koek en taart)

– bepaalde soorten groenten; de meeste koolsoorten, ui, knoflook, prei, paprika en teveel champignons, sugar snaps, peultjes of bietjes. Zorg ervoor dat je aardappels goed gaar zijn en eet er niet teveel van

– bepaalde soorten fruit: groene of overrijpe banaan, kersen, appels, peren, mango, meloen

– bepaalde soorten noten (cashewnoten, pistachenoten)

– niet te veel melkproducten zoals melk, suikerrijke yoghurt, room en zachte ongerijpte kazen. Het zou kunnen zijn dat je problemen hebt met het verteren van lactose. Heb je hier vaker last van? Raadpleeg dan een arts om te vragen om een lactose intolerantie test.

– veel suiker of zoetstoffen (xylitol, sorbitol)

– kauwgom

– koolzuurhoudende dranken zoals frisdrank en bier

 

Eet veel:

– overige groente soorten

– granen als quinoa, zilvervliesrijst, haver en spelt

– fruit zoals gele bananen, rood fruit, kiwi, citrusfruit (sinaasappel, mandarijn, limoen, citroen)

– koolsoorten als boerenkool

– een klein zaden en pitten en een klein handje noten (pinda, walnoot, macadamia, pecan, amandel)

– lactosevrije yoghurt, amandel en rijstmelk, harde kazen en gerijpte kazen (brie)

– eiwitten in de vorm van eieren, gevogelte en vis

En vooral: drink veel water! Water zorgt ervoor dat je voeding goed kan worden verteerd en de gezonde vezels goed kunnen worden verwerkt zodat ze niet kunnen zorgen voor gasvorming. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je deze gasvormende voedingsmiddelen opeens helemaal niet meer eet. Vaak zijn het juist ook gezonde producten en is het eten van normale hoeveelheden goed voor je.

 

Ga vandaag nog de slag

Naast letten op je voeding op dit moment, is het ook belangrijk om aan de langere termijn te denken. Gezond eten en genoeg bewegen helpt je om gezond en fit te blijven met een mooi figuur.  Wil je meer afvallen? In het Snel Vet Verbranden Programma ontdek jij hoe je effectief vet kunt verbranden rond je buik en welke fouten de meesten maken waarom ze er juist niet in slagen de platte buik te krijgen.

Wil je graag meer weten over voeding en dan met name de Groene Smoothies die een must zijn voor je lichaam? Ook als het gaat om het behalen van een platte buik? Download dan hier je eigen preview.

 

Bikiniproof: strakke buik en billen in een handomdraai

De lente is begonnen! Nog even en de rokjes en korte broeken kunnen weer uit de kast. Tijd om het lichaam bikiniproof te krijgen. Een paar simpele oefeningen om mee te beginnen.

Strakke buik

Het winterisolatie mag er af. We willen de buikspieren weer kunnen zien! Bij het trainen van de buik, door middel van crunches (handen in de nek en ellebogen naar de knieën brengen), geven veel mensen aan dat ze last van de nek krijgen. Daarom een aangepaste crunch voor meer rendement en zonder last van de nek; de long stretch crunches!

Kom liggen op je rug. Span je benen aan, knijp de benen tegen elkaar aan van de grote teen tot aan je billen. Vouw je handen als een mandje achter het hoofd en breng de elleboogpunten recht omhoog naar het plafond. Je nek blijft recht, til je romp als een plank een klein stukje van de grond omhoog. Je schouderbladen komen los je borst komt recht omhoog. Een absolute buikspier killer!

Strakke billen

Strakke billen zijn onmisbaar voor een goede bikini look. Maar hoe train je de billen? Simpel! De lunge is de perfecte oefening om de billen aan te pakken.

Ga rechtop staan met je voeten op heupbreedte. Zet je handen op de heupen. Stap naar voren en breng de achterste knie rustig recht naar beneden. Houd je romp trots rechtop. Je benen zijn nu in een hoek van 90 graden. Let op dat de voorste knie recht boven de enkel is voor de veiligheid van de knie. Kom rustig rechtop en stap terug met je voeten naast elkaar. Je billen zullen branden! Bijkomend voordeel; ook je bovenbenen worden getraind.

Meer oefeningen; sneller bikiniproof

Op Thuis-Trainen.nl vind je naast de lunge en de long stretch crunches nog veel meer effectieve oefeningen voor strakke billen en een strakke buik. Dus hup met die billen van de bank en kom in actie. Voor je het weet ben je bikiniproof!

Klik op onderstaande link en ervaar het programma:
Programma met oefeningen voor de buik, billen en benen

De bilspieren trainen voor maximaal resultaat

In het vorige artikel zijn we ons bewust geworden dat het belangrijk is om grote spieren te trainen voor een goed resultaat. De grootste spieren zijn de bilspieren gevolgd door de rug(core) en de benen. Vandaag geen we in op hoe je de bilspieren thuis kan trainen.

 

Hoe kan je bilspieren trainen?

Het zijn de grootste spieren in ons lichaam, de evolutie heeft ze niet voor niets gevormd zoals ze zijn. We gebruiken ze bij de belangrijkste bewegingen die een mens kan maken om voort te kunnen bewegen. Met name om kniebuigingen te kunnen maken (knielen), om te bukken, om voorover te buigen en om je rug rechtop te houden.  Alles samen: om te kunnen staan en te lopen.

Alleen lopen is niet voldoende

Lopen is altijd goed, maar de trainingsprikkel voor de bilspieren is daarmee niet hoog genoeg om voor genoeg resultaat te zorgen. Het is namelijk een relatief makkelijke beweging die we erg lang vol kunnen houden en waarmee we dus weinig verbranden. Wat we nodig hebben zijn oefeningen om de trainingsprikkel te verhogen waardoor we het gewenste resultaat krijgen, namelijk vetverbranding en strakker lichaam.

Waarom cardiotraining?

Als eerst denk je natuurlijk aan joggen, crosstrainen, fietsen, dit noemen we cardiovasculair trainen. Dat klopt, als je dit lang doet verbrand je ook heel wat vetten. Maar bij veel mensen zie je dat grote spieren zoals de bilspieren niet sterk en groot genoeg zijn om voldoende te kunnen verbranden. Laat staan blessures voorkomen en de gewrichten beschermen.

Deze spieren zullen door krachttraining versterkt moeten worden. Cardiotraining voelt ook helemaal niet prettig als je geen sterke spieren hebt. Je bent snel uitgeput, je krijgt last van je gewrichten of andere klachten en moet jezelf blijven motiveren om maar door te gaan. Niet bepaald prettig en je verbrandt niet veel.

Train je bilspieren met deze 7 gratis video’s

Begin vandaag nog met het trainen van je bilspieren. Op http://onlinepersonaltrainer.nl vertellen we daar meer over. Wil je alvast beginnen met 7 gratis video’s? Schrijf je dan hieronder in en ontvang deze direct per e-mail.






New Graphic

 Vul hieronder jouw naam en e-mail in en je krijgt GRATIS toegang tot meer dan 7 video’s van het Thuis Trainen Programma. Zo overtuigd is Arno dat het voor jou werkt!

Train je buik, billen & benen

De zon komt meer en meer tevoorschijn, de kleding wordt korter en luchtiger en het strand begint te roepen. Ben jij er al klaar voor en zit je lekker in je vel? Of, wil je toch nog iets extra’s doen aan je drie B’s (BBB) Buik, Billen en Benen?

Buik
Vrijwel iedereen heeft een laagje vet over de buikspieren. Wie dus echt een strakke buik wil creëren, dient naast oefeningen eveneens op zijn voeding te letten. Want, van buikspieroefeningen alleen wordt je niet magerder. Door regelmatig wat oefeningen te doen, worden je spieren in de buik wel sterker, iets wat in combinatie met gezonde voeding bijdraagt aan een stevige, strakke buik. 

Billen
Strakke, goedgevormde billen, dat is iets waar we allemaal van dromen. Zijn je billen gedurende de wintermaanden wat verslapt? Dan kun er met wat oefeningen voor zorgen dat ze weer sterker worden. Je kunt de billen (en de buik + bovenbenen) naast je oefeningen al trainen door regelmatig de trap te pakken en wat baantjes in het zwembad te trekken.

Benen
Voor het krijgen van stevige benen, kun je diverse oefeningen doen. Enkele voorbeelden zijn trappen lopen, op je tenen en op de hiel lopen en door de benen langzaam naar beneden zakken met je rug recht tegen een muur.

Voor alle oefeningen geldt; overdrijf het niet, neem regelmatig een rustpauze en zorg voor voldoende variatie in je doen en laten. Tijdens je werkpauze een rondje lopen, boodschappen doen op de fiets en de lift verruilen voor de trap dragen ook al bij aan een stevige buik, billen en benen partij.

Meer oefeningen voor de buik, billen en benen
Met het complete Thuis Trainen Programma kan jij je 3 B’s buik, billen en benen makkelijk trainen. Je ontvangt daarbij video’s met oefeningen die je makkelijk thuis of in de sportschool mee kunt doen. Je hebt maar 30 minuten per keer nodig omdat het effectieve oefeningen zijn waarbij je meerdere spieren tegelijk traint.

TIP: Schrijf je hieronder in en ontvang meer dan 7 gratis video’s voor de buik, billen, benen en armen!

De nieuwe methode voor een strakker lichaam in 30 minuten

In 30 minuten kan jij een strakker lichaam krijgen, met de nieuwe methode afkomstig uit Engeland. Misschien kijk je nu wel op tegen de vakantie omdat je niet lekker in je vel zit of wil je de laatste centimeters kwijt van je buik.

Omdat Arno jou graag wilt helpen heeft hij deze methode, ontwikkeld door de leiders op het gebied van personal training, overgebracht naar Nederland. Deze methode is nu ook voor jou beschikbaar. De mensen die het hebben geprobeerd zijn erg enthousiast omdat je veel centimeters zijn verloren rondom hun buik, armen, benen en billen.

Vandaag is deze methode ook voor jou beschikbaar.

Via de volgende link kan je meer informatie lezen wat het programma inhoudt:
http://www.thuis-trainen.nl/products/sp/strakker-lichaam-programma/

Krijg een strakker lichaam en ga goed geproportioneerd de zomer in!

Je denkt nu misschien ‘ach die zomer, dat duurt nog wel even’. Je hebt gezien wat voor een fantastisch weer het is geweest de afgelopen dagen. Wil jij voor de zomer toch nog een strakker lichaam? Thuis Trainen heeft namelijk goed nieuws voor jou!

Neem even de tijd om dit artikel te lezen.

Voordat je het weet staat de zomer voor de deur en breken de tijden van zomerjurkjes, zwembroeken, terrasjes en het strand weer aan. Je wilt er dan natuurlijk op je best uitzien en daarom is het van groot belang om nu alvast te starten met thuis trainen, om straks goed geproportioneerd en in blakende gezondheid de zomer in te stappen!

Klaar voor de start
Om straks goed in je zwemkleding en met een mooi figuur voor de dag te komen dien je niet alleen dagelijks enkele trainingsoefeningen te doen, je dient ook op je voeding te letten en vooral gedisciplineerd te blijven.

De voeding
Het is aan te raden om eens te kijken welke voedingsstoffen je dagelijks naar binnen werkt, omdat met de bouwstoffen die je inneemt je spieren worden opgebouwd. Koolhydraten, vetten en eiwitten in de juiste verhouding, is wat je lichaam nodig heeft.

 Stoom je klaar voor de zomer
Heb je weinig tot niets getraind van de winter? Dan is het advies om nu echt te gaan beginnen wil je een goed resultaat behalen. Hoe zul jij je voelen als je straks zelfverzekerd over het strand loopt? Iedereen wil er voor de zomer goed uitzien. Jij ook toch?

Thuis Trainen komt vanaf 1 mei met een nieuwe programma helemaal gericht op een strakkere buik voor de zomer! 
De succesvolle methode die de leiders op het gebied van personal training hebben gepresenteerd in Engeland, wordt op 1 mei aan jou onthult.

Met dit programma ga je in de komende 2 maanden aan je lichaam werken zodat deze strakker zal worden.  Het enige wat je daarvoor nodig hebt is je eigen lichaam en een matje. Geen gewichten of complete apparaten, alleen je lichaam is wat je nodig hebt om te trainen.

Kortom, wil jij komende zomer met een strakker lichaam en vol zelfvertrouwen over het strand lopen? Zorg dan dat je er 1 mei bij bent!

Wil jij ook dat strakkere lichaam voor de zomer? 
Laat dan je reactie hieronder achter zodat we elkaar motiveren om er ook daadwerkelijk voor te gaan!

Billen, een bijzonder kenmerk van de mens

Sommige grote apensoorten lopen af en toe rechtop, maar de mens is een van de weinige zoogdieren die altijd op twee benen loopt. Een van de eigenschappen die in direct verband staat met deze manier van voorbeweging, is de sterke ontwikkeling van de grote bilspier, die de grootste en sterkste in het menselijk lichaam is geworden.

De ontwikkeling van de billen is kenmerkend voor de mens; viervoeters hebben proportioneel veel minder ontwikkelde bilspieren. Het achterste van een paard, dat veel mensen voor de billen van het dier houden, wordt in werkelijkheid gevormd door zijn beenspieren, spieren die zich bij de mens aan de achterzijde van het dijbeen bevinden.

Bij de mens speelt de grote bilspier, een strekspier van de heup, een grote rol bij het lopen. Het oprichten van het bekken (dus het strekken van de heup) wordt grotendeels gedaan met omliggende bovenbeenspieren. U voelt dit duidelijk als uw billen aanraakt tijdens het lopen: de spieren zijn nauwelijks gespannen. Als de spanning echter toeneemt zoals bij het beklimmen van een helling, zwaar tillen, of bij snel lopen of rennen, komen de bilspieren in actie om de heup krachtig te strekken en het bovenlichaam rechtop te houden.

Tillen doe je de hele dag

Zonder dat je het door hebt ben je de hele dag aan het tillen. En zoals iedereen weet is het belangrijk dat je dit op de juiste manier doet, anders kan dit problemen veroorzaken. Maar hoeveel mensen lopen en bewegen in de juiste houding? Zie jij iedereen rechtop lopen? Toch, ook al heb je niks in je handen, ben je aan het tillen zodra je aan het lopen bent. Dit wil zeggen dat als je niet de juiste houding hebt je voortdurend verkeerd aan het tillen bent.

Nou wil dit niet gelijk zeggen dat je direct door je rug gaat of iets verrekt. Je lichaam is er inmiddels aan gewend. Maar wat wel het geval is, is dat zodra je voor extra belasting zorgt door bijvoorbeeld een kratje inkopen uit de auto te tillen, je waarschijnlijk ook op de verkeerde manier het kratje tilt. En daar wordt het gevaarlijk want die belasting is je rug dan niet gewend in deze onjuiste houding.

Je rug gebruiken op de juiste manier

In het volgende plaatje laat ik zien wat er gebeurt met de belasting van de tussenwervelschijven bij het heffen van een gewicht van 50kg met een gebogen en gestrekte rug.

 Tillen

De Z staat voor trekken en de D staat voor drukken

Aan allebei de kanten moet de ‘druk’ even groot zijn dat kun je in deze illustratie goed zien. Is dit niet het geval dan zie je dat de belasting op de tussenwervelschijf niet goed en dus gevaarlijk kan zijn. Hierdoor zullen ze beschadigen en op de langere termijn lastige problemen veroorzaken.

Het hebben van een juiste lichaamshouding is heel erg belangrijk voor een gezond en vitaal lichaam. Hierdoor sta je sterker in je schoenen, zie je er beter uit en kan je lichaam optimaal functioneren.

In de categorie oefeningen voor billen staat een artikel met twee voorbeelden van krachtoefeningen weer gegeven die erg goed helpen bij het versterken van de houding en rug door het trainen van de bilspieren. De bilspieren zijn sterkste spieren in het menselijk lichaam en voor een groot deel bepalend voor je houding en kracht in je rug (totale lichaam).

Revolutionaire kettlebells

De kettlebell is een trainingsmateriaal dat vaak wordt gebruikt door mij om samen met de cliënt het vooraf gestelde doel te behalen. Dit kan bijvoorbeeld zijn afvallen, sterker worden of betere lichaamshouding.
 
Het is al een hele oude techniek die ontstaan is in Rusland. Met deze techniek ben je optimaal en functioneel aan het trainen. Als je met de kettlebells traint dan spreek je altijd alle functies van je bewegingsmechanisme aan, waardoor je enorm snel en effectief resultaten behaald.

Binnenkort een compleet kettlebellprogramma te volgen
Het enige nadeel is dat het echt een techniek is die je langzaam moet leren en op moet bouwen. Wat en hoe je dat moet doen laat ik zien in een nieuwe programma waar ik mee bezig ben.

Krachttraining is noodzakelijk

Dat krachttraining zowel voor vrouwen als voor mannen noodzakelijk is, is inmiddels wel bewezen. Inspelend op het artikel: “Werken wordt beloond” is krachttraining de basis van een goede verantwoorde en natuurlijke training. Met krachttraining kan je jouw doel bereiken. Maar waarom is krachttraining zo belangrijk? 
 
Eerst wil ik een fabeltje uit de wereld helpen
Van krachttraining krijg je grotere spieren en spierballen!

Dit is niet waar! Een vrouw heeft van nature minder testosteron, het mannelijk groei- en voortplantingshormoon om spiergroei te verkrijgen. Een vrouw heeft wel testosteron nodig om goed te kunnen functioneren, maar niet in de mate als een man. Krachttraining is dus ook voor vrouwen.

Een vrouw krijgt het juiste lichaam door krachttraining
Wat ik met dit artikel wil zeggen is dat vrouwen niet bang hoeven te zijn voor het woord: krachttraining. Van krachttraining zal een vrouw juist het lichaam krijgen waar ze naar verlangt. Sterker nog, zonder totale lichaamskrachttraining zal een vrouw nóóit het ideale lichaam verkrijgen. Krachttraining is namelijk nodig om de spieren in een staat te krijgen om optimaal, functioneel te kunnen werken en vet te kunnen verbranden.

Zie al je spieren samen als de motor van je lichaam en je leven. Als de motor klein is en weinig kracht heeft, dan zal deze niet sterk zijn en niet genoeg kunnen verbranden. Met een Fiat Panda motor zal je nooit zoveel brandstof verbranden en zo sterk zijn als met een Mercedes motor.

Zorgen voor optimale (vet) verbranding
Als jij je conditie wil verbeteren (motor versterken) en overtollige brandstof wil verbranden (grote overvolle brandstof tank legen), dan zul je ervoor moeten zorgen dat je motor sterker wordt en dus meer zal gaan verbranden. In dit geval gaat het om alle spieren, niet alleen de buikspieren waarop het grootste deel van de brandstof wordt opgeslagen. De brandstofreserves worden hier nu eenmaal opgeslagen omdat dit de meeste praktische en economische plek is voor het lichaam om dit op te slaan.

Dit wil niet zeggen dat de extra brandstof reserves zoals buikvet verbrand worden door alleen buikspier-kracht oefeningen te doen. Dit heeft alleen maar effect op de kracht, functionaliteit en vorm van de buikspieren. Totaal niet op het verbranden van de extra reserves.

Zie het zo:
• De buikspieren zijn maar kleine spieren in verhouding
• De beenspieren zijn enorme grote spieren die veel meer
   verbranden in vergelijking met de buikspieren
• Alle spieren in het lichaam samen verbranden veel en veel meer
   vet vanuit de vetreserves

Totale lichaamskrachttraining is dus voor ieder mens in het algemeen van cruciaal belang om het gewenste strakke, gezonde en vitale lichaam te verkrijgen.

Wil jij ook genieten van een optimaal gezond en vitaal lichaam en leven?!?

Dan is krachttraining ook voor jou de ideale oplossing en methode om vitaal, gezond en mooi te kunnen blijven.