Begin je dag met havermout, muesli of ontbijtgranen

Behalve met brood kun je het ontbijt nuttigen met ‘ontbijtgranen’ die je uit een pak schudt en waar water of melk bij gaat. De ouderwetse havermout is een van de betere: havermout bevat vezels, onverzadigde vetzuren en wat B-vitamines. In een boterham met margarine zitten echter vitamine D en jodium en die zitten dan weer niet in havermout. In andere ontbijtgranen trouwens ook niet.

Conflakes en muesli
Cornflakes leveren weinig vezels en zijn qua voedingswaarde vergelijkvaar met wit brood met jam. Aan cornflakes wordt een hele rist vitamines toegevoegd, maar (nog) niet de vitamine D en jodium die je nodig hebt. Muesli, een ander ontbijtproduct, bestaat uit havervlokken met nootjes en gedroogde vruchten. Het gezonde imago ervan is wat overdreven. Qua voedingswaarde is een kopje muesli vergelijkbaar met anderhalve boterham met halvarine en jam. Cruesli is een minder gezond soort muesli, het bevat nogal wat suiker en verkeerd verzadigd vet. Havermout en de klassieke Brinta-volkorenvlokken zijn gezonder.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *