Bilspieren oefeningen voor strakkere billen

Bij oefeningen zoals de ‘deadlift’ (1) en de ‘goodmorning’ (2) komen voor het merendeel de bilspieren in actie, de beenspieren veel minder, zeker naarmate de gebruikte gewichten zwaarder worden. Dan merk je ook dat voor tillen met name de bilspieren gebruikt worden en niet alleen de rug of benen. De rug stabiliseert en is niet de leverancier van je kracht.

Deze bilspieren oefeningen doe je vooral in een sportschool maar thuis is dit ook heel goed mogelijk door een vervangend gewicht te gebruiken. Met deze 2 oefeningen kun je het [ismember]lichaam op de juiste manier leren bewegen vanuit de bilspieren, zoals het hoort. Vaak wordt de kracht uit de rugspieren gehaald wat absoluut niet de bedoeling is. Je voelt het ook meteen en het kan zeer schadelijk zijn. Zorg altijd voor een stabiliserende rechte gestrekte rug, en vooral je bilspieren doen de rest.[/ismember]

(3) Gebruikte spieren bij het uitvoeren van deze oefeningen.

[singlepic id=4 w=320 h=240 float=left]      [singlepic id=5 w=320 h=240 float=right]

           (1)                                                                                    (2)

[singlepic id=3 w=320 h=240 float=]
                    (3)

Probeer de oefeningen thuis eens uit. Dit zijn effectieve oefeningen die de billen zullen versterken en verstevigen.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *