buikvet wegtrainen

Buikvet wegtrainen voor een strakke buik!

Een buikje, niemand zit erop te wachten. Helaas hebben veel mensen toch met dit overtollige, vaak hardnekkige vet te kampen. Hoe kun je nu het beste buikvet wegtrainen? Welke methoden zijn er om een strak buikje te krijgen en wat moet je wel en juist niet doen?

Met inspanning en geduld je buikvet wegtrainen

Het is belangrijk om te beseffen dat buikvet wegtrainen tijd en inspanning van je vraagt. Maar: inspanning wordt beloond! Pak je het op de juiste manier aan, dan zul je resultaat zien én je goed voelen. Besluit je alleen maar een crashdieet te gaan volgen, dan zul je teleurgesteld zijn over het resultaat en je hierdoor nóg slechter gaan voelen.

Buikvet wegtrainen op de juiste manier

Wat is dan wel de juiste manier om van je buikje af te komen? Buikvet verdwijnt niet zomaar door een dieet te volgen. Sterker nog; volg je een dieet, dan is een buikje vaak juist het laatste wat overblijft. Wil je je buikvet wegtrainen, dan is het vooral belangrijk inzicht te hebben in het proces en te weten welke factoren van invloed zijn:

  • voeding
  • cardiotraining
  • krachttraining

Voeding

Waarom zorgt een dieet niet voor een strakke buik? Allereerst is het bijzonder moeilijk om op een specifieke plaats af te vallen. Vet op de buik is bovendien ook nog eens hardnekkig, waardoor dit extra moeilijk kwijt te raken is met een dieet. Daarnaast verlies je met afvallen vaak ook spieren, terwijl je deze nu juist hard nodig hebt als je een strakke buik wilt krijgen! Het is dan ook belangrijk voldoende (maar niet te veel!) en gezond te blijven eten; dit zorgt namelijk voor spierbehoud en spieropbouw. Verhoog daarnaast je eiwitinname: eiwitten spelen een belangrijk rol in het herstel en de opbouw van spieren.

Cardiotraining

Cardiotraining is een krachtig middel om van overtollig vet af te komen. Door aan cardiotraining te doen, verlies je vet over je gehele lichaam, waardoor ook het vet rondom je buik zal gaan slinken. Fietsen, hardlopen, op een loopband staan of een crosstrainer gebruiken: het is allemaal even effectief. Probeer de training minimaal 20 minuten te doen en bouw dit langzaam op naar een half uur tot een uur.

Krachttraining

Buikvet wegtrainen doe je niet alleen met cardio. Krachttraining is net zo belangrijk en zorgt voor mooie, strakke buikspieren. Door aan krachttraining te doen vergroot je je spieren, waardoor je buikspieren beter zichtbaar worden en je buik dus strakker zal worden. Bovendien verbruiken grotere spieren meer calorieën, ook in rust, en zul je dus uiteindelijk minder snel weer vet op gaan slaan.

Tijd voor actie!

Een beetje begeleiding is natuurlijk wel zo prettig; bovendien zorgt het ervoor dat je gemotiveerd blijft. Met het Snel Vet Verbranden Programma haal je een compleet pakket in huis, waarmee je op professionele wijze begeleid wordt en snel resultaat zult zien. En je hoeft er niet eens de deur voor uit!

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord
  1. Lonneke
    Lonneke zegt:

    Jullie hebben mij opnieuw geïnspireerd met dit artikel. Ik heb al veel verschillende diëten geprobeerd en elke keer val ik weer terug. Ik ga nu toch proberen om meer te gaan bewegen. Bedankt.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *