De nieuwe methode voor een strakker lichaam in 30 minuten

In 30 minuten kan jij een strakker lichaam krijgen, met de nieuwe methode afkomstig uit Engeland. Misschien kijk je nu wel op tegen de vakantie omdat je niet lekker in je vel zit of wil je de laatste centimeters kwijt van je buik.

Omdat Arno jou graag wilt helpen heeft hij deze methode, ontwikkeld door de leiders op het gebied van personal training, overgebracht naar Nederland. Deze methode is nu ook voor jou beschikbaar. De mensen die het hebben geprobeerd zijn erg enthousiast omdat je veel centimeters zijn verloren rondom hun buik, armen, benen en billen.

Vandaag is deze methode ook voor jou beschikbaar.

Via de volgende link kan je meer informatie lezen wat het programma inhoudt:
http://www.thuis-trainen.nl/products/sp/strakker-lichaam-programma/

Oefening van de maand januari

De laatste tijd hoor je steeds meer over moblizers en dynamisch stretchen. De oefening van deze maand is de volgende mobilizer:
 
Backhand/Forehand Swing (Scapula).
 
Het is een oefening die goed is voor het hele lichaam en gebruikt kan worden voor elke training. Het kan gebruikt worden als warming-up oefening maar ook als mobiliteit- en flexibiliteit oefening. Deze oefeningen wordt regelmatig gebruik in mijn trainingen.
 
 Het zijn nieuwe technieken die revolutionair zijn. Deze oefening zal ik ook nog laten zien in een video. Probeer de oefening maar eens uit door middel van onderstaande plaatjes en beschrijving.
 
Naam oefening
Backhand/Forehand Swing (Scapula)

 

 


 
 
 
 
 
 
 
Moeilijkheid graad
Beginner

Spier groep(en)
Heupen
Kuiten
Core
Armen
Hele lichaam
Shouders
 
Resultaat
• Verbeterd de transversale (draaiende) beweging en
   communicatie van het enkelcomplex tot en met de
   bovenrug/schoudercomplex
• Mobiliteit en flexibiliteit
• Activatie van het lichaam van top tot teen

Voorbereiding
• Gezicht naar de muur, plaats je hand op schouder hoogte tegen de muur
• Sta licht gebogen in de knieën

Beweging
• Beweeg je hand naar beneden langs je tegenovergestelde knie van je hand
• Maak een geleidelijke “backhand swing” met je arm, draai je romp
• Laat de voeten meebewegen en draaien met de romp
• Houdt de beweging traag en suptiel

Opgelet bij
• Pijn in de gewrichten, forceer nooit! Begin klein.