Winnares Thuis Trainen Pakket

Geesje is de trotse winnares van het Thuis Trainen Pakket! In februari vulde ze onze enquête in met haar ervaringen die ze had met Thuis Trainen. Wij als team doen ons best om jou als bloglezer te voorzien van de juiste informatie. Met de antwoorden uit de enquête hebben wij nieuwe inzichten gekregen waar we erg blij mee zijn. Zo kunnen we onze dienstverlening als team alleen maar verbeteren.

Dit is de reactie van Geesje:

Geesje-winnares-thuis-trainen-pakketIk kreeg al een tijd de mails van thuis-trainen. Maar net als met alles je moet het wel doen. Ben lid van een sportschool maar na een dag werken heb ik niet altijd zin om de deur nog weer uit te gaan. Dus toen ik na het meedoen van de enquête het thuistrainenprogramma won was ik dan ook superblij, ik ga er zeker gebruik maken.  Ik ga zo gauw mogelijk beginnen met het programma en laat ik me motiveren door Arno.

Nogmaals bedankt voor deze kans.

 

Je bent vast nieuwsgierig wat er uit de enquête naar voren is gekomen. Hierbij enkele feiten die we met je delen:

1) Thuis Trainen is het meest gevonden via Google

2) 70% komt regelmatig, 1-2 keer per week, terug op onze website (erg leuk om te horen)

3) Onze persoonlijke benadering wordt erg gewaardeerd. Hieronder een aantal reacties die zijn gegeven:

“Ja zeker wel. Ik ben heel prettige benaderd en goed geholpen met al mijn vragen”

“Ja zeker, meer dan genoeg! Ik hoef alleen maar te kijken naar de manier waarop het Thuis Trainen team mailtjes naar mij stuurt en hoe ze op mijn mailtjes gereageerd hebben en dat nog steeds doen. Fantastisch goed en fijn vind ik dit, en zorgt dit er mede voor dat ik juist graag m.b.v. het Thuis Trainen team wil werken aan mijn conditie- en krachtopbouw.”

ja ,het schijnt van horen zeggen veel meer te zijn dan bij een sportschool

“Ja, daar wordt genoeg aandacht aan besteed.”

4) 92% van de ingevulde enquêtes wilt graag persoonlijke tips en adviezen en meer informatie over afvallen

5) Onze unieke aanpak van coaching komt ook naar voren als één van de sterke punten van Thuis Trainen.

We zijn erg blij met de resultaten en willen je nogmaals bedanken voor het invullen van deze enquête.

Druk, druk, druk

Druk, druk, druk is het meest gegeven antwoord op de vraag: “hoe gaat het met je?”
We hebben het met z’n allen druk. Druk met gezin, druk met de carrière, druk met familie en vrienden,
druk met sporten, druk met social media, druk met shoppen en uiterlijke verzorging, druk met het feit dat we het zo druk hebben.

We willen veel, we moeten veel en we denken alles aan te kunnen en daar gaat het nog wel eens fout. Om er een beetje bij te horen moet je toch wel die sprankelende relatie en die uitdagende job hebben. Kinderen hebben is leuk, maar oh, wat gaat er veel tijd in zitten. Ze willen aandacht, op tijd eten, schone kleding en heen en weer gereden geworden naar sporten en clubjes. Vrienden blijven je vrienden mits je ze niet verwaarloost en het lichaam dreigt met instorten als je jezelf niet minstens 3x per week naar de sportschool ‘sleept’. Het huis moet schoon en er dient dagelijks een culinair hoogstandje in de keuken verricht te worden.

Op iedere hoek van de straat een coach

Omdat dit alles bij elkaar niet meevalt, heb je in deze tijd op iedere hoek van de straat een coach en dat geeft toch te denken. We hebben ondersteuning nodig om overeind te blijven en iemand die ons zegt dat het allemaal wel weer goed komt als we er maar aan willen werken. Ik constateer zeer regelmatig tijdens gesprekken met cliënten dat het helemaal niet meer over eten gaat. Het gaat over al die herkenbare zaken, waardoor mensen van hun pad afraken en het eetgedrag een eigen leven gaat leiden.We hebben het te druk om daar ook nog over na te moeten denken. Jammer!

Vakantie

Kijk nou eens goed wat er met je gebeurt op vakantie. Je slaapt een beetje uit, neemt de tijd voor een lekker ontbijt. Als het goed is vergeet je even al je zorgen van thuis en hebt heerlijk de tijd voor je relatie en je boeken. Kortom: je ontspant en geniet!
Misschien valt het de snoepers onder ons ook wel op dat er veel minder behoefte is aan tussendoortjes en dat een paar lekkere maaltijden, waar je ruim de tijd voor neemt, je eetbehoeften bevredigen.

Wat wil ik hier nu mee zeggen?

Niets meer of minder dan dat diëten geen zin hebben. Kijk eerst eens naar je leefpatroon en je leefomgeving.
Heb je misschien te veel stress of zit je op de verkeerde werkplek? Ben je blij met je relatie en belangrijker nog; ben je blij met jezelf? Waarom eet je als je eet?

Deze vragen kun je jezelf stellen elke keer als je, om andere redenen dan honger, iets te eten wil pakken.

Is dit ook herkenbaar voor jou?

Lieve groet,

Pia

Hoe vaak kan een mens herstarten met trainen?

Hoe vaak kan een mens herstarten met sporten? Zo vaak als je wilt en dat is maar goed ook.  Zoals inmiddels duidelijk zal zijn is sportiviteit mij niet aangeboren.  Een echte liefhebber zal kost wat kost altijd doorgaan met zijn sportschema.

Iemand als ik (en velen met mij) zal net even sneller besluiten ‘vandaag maar even niet’ te sporten. 

Bewust van dat beweging noodzakelijk is maar…

We zijn ons echter wel bewust van het feit dat voldoende beweging noodzakelijk is voor een goede lichamelijk conditie.

Afgelopen weken stonden voor mij in het teken van griep en het verlies van een dierbare. Het is niet in mijn hoofd opgekomen om alles er ‘even lekker uit te sporten’; dat zit niet in mijn aard. Ik duik dan weg in een warme trui, drink liters hete thee en zoek troost in alle rust en soms ook chocola ;-).

Weer opnieuw begonnen

Vandaag ben ik dus weer gestart. Eenmaal bezig denk ik dan steevast: “Hè, dit is toch eigenlijk heel lekker om te doen, waarom geef ik zo snel op?”

Door telkens weer opnieuw te beginnen en niet jezelf uit te foeteren als het een keer niet gaat,  ga je stap voor stap een gewoonte maken van je sportritueel en ga je het leuk vinden. Iets wat je leuk vindt om te doen ga je niet meer uitstellen, maar dat krijgt prioriteit op je overvolle things to do lijstje.

Grappig om te weten is dat ik dit verhaal heel vaak met mijn cliënten bespreek en dan gaat het over verandering van eetgedrag. Daar heb ik zelf helemaal geen problemen meer mee en dat is ooit heel anders geweest. Ik weet dus dat het er in zit. Ik weet dat het mogelijk is dat een aantal keren per week sporten net zo gewoon kan worden als tandenpoetsen.

Jezelf toespreken werkt!

Ik herhaal nog maar weer eens;

Vallen en opstaan, zonder oordeel en op vriendelijke besliste toon jezelf toespreken.

Even dacht ik dat ik weer niet kon trainen vandaag. Ik heb een pittige tennisarm (en nee, ik tennis niet..), maar eerlijk is eerlijk; push-ups gaan wat lastig maar die buik , billen en benen zitten heel ver van mijn arm!

Succes weer allemaal!

Lieve groet

Pia

Motivatie en sporten na een blessure

Toen ik vorige week mijn eerste blog schreef was ik vol goede moed.  De breuk die ik opgelopen had was al een aantal weken goed geheeld en, tja, dat stuitje… dat gaat vanzelf wel beter als ik meer beweeg.  Niks blijkt minder waar.

Het Thuis Trainen Programma heb ik vorige week 3 x gedaan  en ik merk dat ik voornamelijk problemen heb met de grond oefeningen. Ik heb van mezelf al een holle rug en dat in combinatie met een lastig stuitje… geen goede combi!

Dat hielp mijn motivatie niet maar nu alweer opgeven? Dat niet!

Wel heb ik een paar dagen rustig aan gedaan. In plaats van het programma 3 keer per week en dan de sessie 2 keer uit te voeren, heb ik de warming up elke dag gedaan, om wat soepeler te worden. De workout van week 1 heb ik op 2 dagen gedaan en dan maar 1 sessie.  Daarnaast ben ik afgelopen week vaker naar de manueel therapeut geweest om die wervels los te krijgen.  Toch voelde het alsof ik nu al “gefaald” had want net een paar weken bezig en nu alweer minder dan de afgesproken training.

Mijn motivatie was ver te zoeken

Ik heb de neiging mezelf dan onwijs in de put te denken, terwijl het eigenlijk nergens op slaat. Mijn lichaam heeft een flinke opdonder gehad. Daarna heb ik ruim 3 maanden erg rustig aan gedaan om mijn lichaam te laten helen en nu verwacht ik zomaar alles weer te kunnen? Natuurlijk protesteert mijn  lichaam!

Op het moment dat ik die gedachte eindelijk toe liet was mijn motivatie helemaal terug.  Ik kan weer sporten maar moet daarbij wel naar mijn lichaam luisteren.  En alhoewel dat moeilijk is, ik denk altijd erg snel dat ik de hele wereld wel weer aan kan, lukt dat me deze week heel aardig.

Het is gelukt met de coaching van het Thuis Trainen Team

En hoe fijn is het dan om mensen als Arno en Jerry achter je te hebben staan! Ik mailde hun mijn problemen en hoe ik dacht die op te gaan lossen. De volgende dag zie ik in mijn mailbox alweer een uitgebreid antwoord van Arno.  Die in grote lijnen overeenkomt met mijn eigen ideeën.

Ik heb zo’n grote fitnessbal die ik bij de grondoefeningen onder mijn onderbenen houd, hierdoor trekt mijn rug minder snel krom.  Verder probeer ik deze oefeningen minder intensief te maken door wat meer rust tussen de bewegingen in te brengen.

2 relatief simpele hulpmiddelen maar het werkt!

Want nu, 2 trainingen verder, red ik het wel om de serie 2 x achter elkaar te doen! Natuurlijk ben ik daar erg blij mee en het geeft mijn motivatie ook een boost!

Dus ik train lekker door want opgeven is geen optie 😉

Tot de volgende keer!

Maringa traint nu met het Thuis Trainen Programma. Probeer het 30 dagen geheel vrijblijvend uit!

Haal het Thuis Trainen Programma ook in huis.

Actie en reactie

Vorige week las ik het verhaal van Pia, heel herkenbaar.
En toen zag ik de oproep staan voor nog een blogger, ik dacht meteen; “Dat wil ik zijn! Want dat geeft me net dat steuntje in de rug om wel regelmatig te gaan sporten.”

Vol goede moed heb ik de volgende email gestuurd, want het was tijd voor Actie

Hallo Arno,
Heel herkenbaar verhaal van Pia.
Ik kamp zelf ook al jaren met een overgewicht ondanks dat ik “redelijk” sportief was. Paardrijden, hardlopen – niet heel fanatiek, maar toch. Nu ben ik 1 okt j.l komen te vallen met mijn paard waarbij ik mijn schaambeen heb gebroken en mijn stuitje gekneusd. Vooral daardoor ben ik de afgelopen maanden zo’n 5 kilo aangekomen en weeg zwaarder dan ik ooit ben geweest. 2 weken geleden heb ik van je aanbod gebruik gemaakt voor het online programma met de dvd’s en ik heb er nu 3 trainingen op zitten. Het ontbreekt me nog aan regelmaat, voornamelijk ook door de pijn in mijn stuitje. Om te bloggen over mijn trainingen lijkt me ontzettend leuk, vooral ook omdat ik dan mensen kan laten mee beleven hoe het is om na een blessure de draad weer op te pakken.

Jullie zullen wel meer aanmeldingen krijgen maar ik zou het leuk vinden als ik de kans krijg om mijn verhaal te delen!
Fijn weekend!

Dit was vrijdag avond laat en ook nog op vrijdag de 13de… daar kan weinig goeds van komen, dacht ik nog. Dus mijn pc afgesloten en nog even met mijn lief op de bank.
Mijn verbazing was de volgende morgen dus groot toen bleek dat ik diezelfde avond nog Reactie had.
Toch wel wat beverig, met een gezonde spanning, opende ik de email;

Beste Maringa,

Bedankt voor je reactie!

Wat een vervelende situatie zeg!
Wel goed dat je toch weer bezig bent met bewegen.

Dat van regelmaat kan ik me voorstellen. Dat is ook een van de lastige dingen en daarom zijn wij constant bezig met coaching. De nieuwe coachingsmodule ga je snel voor het eerst ontvangen! Ook zijn we nu bezig met het opzetten van real life coaching. Daar ga je nog meer over horen!

Dat is onze kracht, wij blijven je net zo lang helpen met motiveren en doorzetting Totdat je ook daadwerkelijk tevreden bent met je resultaat.

Wat betreft het bloggen.
We hebben inderdaad meer aanmeldingen ontvangen maar het lijkt me leuk als jij deze kans krijgt! Ik denk ook dat dit je zelf zal motiveren om aan de slag te gaan en het vol te houden. Je zult dan elke week een leuk artikel moeten plaatsen op onze blog.

Maringa we gaan er samen met jou voor zorgen dat ook jij je doel gaat behalen!

Met vriendelijke groet,

Jerry de Bock

Wauw, dit betekent dat ik ook daadwerkelijk aan de slag moet!
Actie en Reactie, hoe raar/leuk hoe een balletje kan rollen.

Hierbij dus mijn eerste blog, ik heb er zin in om jullie op de hoogte te houden van mijn belevingen met en rondom het thuis trainen programma.

Arno en Jerry, bedankt en ik ga ervoor(met jullie hulp)!

Groeten Maringa

De kop is eraf met thuis trainen!

Vandaag de kickoff van mijn sportavontuur met het Thuis Trainen Programma.

Ik werd vanochtend wakker met de gedachte: “Ah maandag, dan kan ik me nog heel even omdraaien”, meteen gevolgd door de gedachte: “er is iets vandaag”, maar dat iets bleef nog even vaag.  En toen wist ik het; acht uur: afspraak met mezelf, thuis trainen, sporten, goede voornemens, luie spieren oefenen.

Out of bed look richting te sportschool

Om nou te zeggen dat ik mijn bed uitsprong…Beetje weerstand was er wel moet ik eerlijk toegeven.  Maar goed, meteen in sportkleding geschoten. Groot voordeel is dat ik gewoon met m’n ‘out of bed look’ richting de ‘sportschool’ kon, want stylish verantwoord is bij thuis trainen niet nodig.

Ik ben iemand van alles of niets en dat is mij in het verleden qua sporten niet goed bevallen. Meteen een abonnement afsluiten voor drie keer in de week, ken je dat? Vervolgens de apparaten lekker zwaar zetten, want je wilt natuurlijk wel wat voelen….De spierpijn die daaruit volgt motiveert niet om opgewekt de week erna weer te gaan sporten en voordat je het weet ligt je abonnement stof te vangen in het ‘vergeethoekje.’

Mijn eerste ervaring met de training van thuis trainen programma

Ik ben vandaag begonnen met de eerste training van het Thuis Trainen Programma. Lekker rustig opwarmen en daarna heb ik twee maal de basisoefeningen gedaan en dat vond ik echt genoeg voor een eerste keer. Mijn bovenlichaam heeft de minste spierkracht en is snel geforceerd. De push ups heb ik dus braaf voor deze keer tegen de muur gedaan en geloof het of niet, zelfs dat voel ik. Het voelde goed, heel goed zelfs, maar ook ik ben bekend met het beginnerenthousiasme en zal mezelf moeten blijven motiveren om vol te blijven houden.

‘Motivatie ontstaat op het moment dat je resultaat gaat voelen’

Motivatie ontstaat op het moment dat je resultaat gaat voelen. Dat is zo bij het veranderen van je eetpatroon, maar zeker ook bij het bewegen. Wat helpt is om het goede gevoel dat je ervaart tijdens of vlak na het sporten te verankeren in je brein op de volgende manier:

Oefening uit de NLP

Neem zo’n goed moment in je gedachten en probeer je zo sterk mogelijk voor de geest te halen hoe prettig het voelde. Sluit je ogen en haal dat moment zo helder mogelijk voor de geest. Waar was je, wat had je aan, wie waren er nog meer.  Herinner je je kleuren of misschien wel geuren.  Herinner je dan het fijne moment dat je je goed en sterk voelde. Als dit gevoel heel sterk is maak je een anker. Je balt bv je vuist of drukt duim en wijsvinger krachtig tegen elkaar. Onderwijl denkend aan dat fijne moment toen je je zo goed voelde en waarin je de hele wereld aankon.  Houd dit 60 seconden vast terwijl je aan dat moment blijft denken. Na de 60 seconden laat je de gebeurtenis langzaam uit je geest verdwijnen en laat je je anker los. Herhaal dit 3x.

Door de herhaling is je brein in staat een koppeling te maken tussen de fijne gebeurtenis en het krachtige gevoel dat je daarbij had. Het wordt opgeslagen in je geheugen. Komt er nu bijvoorbeeld een moment dat je je helemaal niet zo sterk voelt en heb je helemaal geen zin om te sporten, sluit dan je ogen en maak het anker, waardoor je geest terug zal gaan naar dat fijne moment waar je goed voelde. Blijf een poosje in dat moment en keer dan terug naar het hier en nu.  Grote kans dat je dat gevoel nog vast kunt houden en je je sportschoenen aan gaat trekken.

Dit kan wat zweverig overkomen voor sommigen, maar doe het eens een keer. Wat heb je te verliezen?

Ik wens jou ook veel sportplezier en tot mijn volgende blogartikel.

Lieve groet

Pia

Pia: “Sportief met een handrem”

Pia is een deelnemer van ons Thuis Trainen Programma. Ze had het programma aangeschaft maar is er na een korte periode mee gestopt. Ze had het goede voornemen om weer lekker van start te gaan met het dvd + online programma! Wij gaan haar de komende periode volgen. Uit ervaring is gebleken dat het soms lastig is om het vol te blijven houden.

Wij gaan haar de komende weken volgen via deze blog. Wij gaan haar vanaf nu ook volledig coachen van het begin tot het eind. Ze zal elke week een leuk artikel plaatsen over haar vooruitgang!

Wij geven nog 1 persoon deze unieke kans!

Vind jij het leuk om ook gevolgd te worden door ons en onze lezers tijdens het uitvoeren van het Thuis Trainen Programma? Dan zijn wij opzoek naar jou!

Wij zouden je graag willen volgen tijdens het uitvoeren van het programma. Wij vragen dan of je 1 artikel per week zou willen plaatsen op onze blog. Je wordt vrijgelaten tijdens schrijven van het artikel. Heb je interesse stuur ons dan een e-mail (info @ thuis-trainen.nl). We hebben nog plaats voor 1 persoon.

Het verhaal van Pia

Nee mensen, ik heb niet vooraan gestaan toen de sportiviteit uitgedeeld werd.

Wie mij kent weet dat en weet ook dat ik uitsluitend lid werd van een sportschool of vereniging als ik de bijpassende outfit niet kon weerstaan. Ik heb nooit een gevoel van verslaving kunnen bespeuren of uitgekeken naar de gymles op school. Ik ontweek iedere vorm van sport waar ik maar kon.

Maar ja, dan op een dag rammelt de tand des tijds aan de deur en ontkom je niet meer aan het feit dat je conditie achteruit holt en de zwaartekracht het gaat overnemen van de , overigens akelig snel afnemende,  spiermassa.  Kortom:  je zakt in!

Oké , dat ik af en toe kan overdrijven is ook geen geheim, maar feit is dat ik iets zal moeten ondernemen om de boel enigszins in het gareel te houden. Ik ben niet van plan zonder strijd ten onder te gaan!

Een nieuwe start

Zelf geen ik trainingen op het gebied van eetgedrag. Echter zonder voldoende beweging is het veel lastiger je nieuw behaalde gewicht te behouden. Ook in het kader van ‘practice what you preach’ ga ik opnieuw starten met een thuisprogramma van Arno Snelder.

Nee, ik heb het inderdaad de vorige keer niet volgehouden, wat overigens niet aan het programma of aan Arno ligt. Ik betrapte mezelf erop dat ik regelmatig de laptop dichtklapte met een triomfantelijke grijns van “Zo, nou zie je me niet meer”. In de volksmond ook wel struisvogelpolitiek genoemd.  Je begrijpt, niet de beste manier om aan een fitter lichaam te komen.

Mijn motto is Vallen en opstaan

Vallen en opstaan is één van mijn motto’s. Ik sta nu dus weer op en ga weer aan de slag. Ik wil de bekende ‘januari motivatie’ omzetten in een meer langdurige relatie met Arno zeg maar 😉 Matje op de grond, sportbroek uit de mottenballen vissen en die luie spieren trainen, onderwijl mezelf toeroepend: “Goedzo Pie, wat zul je strakke billen krijgen en een platte gespierde buik.”

Mijn uitdaging gaat maandag van start.  Misschien vind je het leuk om mee te doen. Ik zal regelmatig verslag uitbrengen van mijn ervaringen en vorderingen via dit blog.

Ik ben benieuwd!  Jij ook?

Ik wens jou, net als mezelf, een sportief en gezond 2012

 

Lieve groet

Pia

www.mooi-jezelf-zijn.nl

Leuke promotie aanbieding als jij vandaag start met het Thuis Trainen Programma!

Het Thuis Trainen Programma is een leuk, motiverend en resultaat gericht programma. Je kunt het makkelijk thuis uitvoeren. We hebben al veel deelnemers geholpen met het werken naar hun doel toe. Omdat we jou graag kennis meer willen laten maken hebben we nu leuke promotie aanbieding voor je:

Je haalt het programma nu in huis voor eenmalig € 47,- je hoeft nu tijdelijk geen maandelijke contributie te betalen.

Thuis Trainen Programma Actie

Screenshots Online Programma

Thuis Trainen Online Programma