Krachttraining is noodzakelijk

Dat krachttraining zowel voor vrouwen als voor mannen noodzakelijk is, is inmiddels wel bewezen. Inspelend op het artikel: “Werken wordt beloond” is krachttraining de basis van een goede verantwoorde en natuurlijke training. Met krachttraining kan je jouw doel bereiken. Maar waarom is krachttraining zo belangrijk? 
 
Eerst wil ik een fabeltje uit de wereld helpen
Van krachttraining krijg je grotere spieren en spierballen!

Dit is niet waar! Een vrouw heeft van nature minder testosteron, het mannelijk groei- en voortplantingshormoon om spiergroei te verkrijgen. Een vrouw heeft wel testosteron nodig om goed te kunnen functioneren, maar niet in de mate als een man. Krachttraining is dus ook voor vrouwen.

Een vrouw krijgt het juiste lichaam door krachttraining
Wat ik met dit artikel wil zeggen is dat vrouwen niet bang hoeven te zijn voor het woord: krachttraining. Van krachttraining zal een vrouw juist het lichaam krijgen waar ze naar verlangt. Sterker nog, zonder totale lichaamskrachttraining zal een vrouw nóóit het ideale lichaam verkrijgen. Krachttraining is namelijk nodig om de spieren in een staat te krijgen om optimaal, functioneel te kunnen werken en vet te kunnen verbranden.

Zie al je spieren samen als de motor van je lichaam en je leven. Als de motor klein is en weinig kracht heeft, dan zal deze niet sterk zijn en niet genoeg kunnen verbranden. Met een Fiat Panda motor zal je nooit zoveel brandstof verbranden en zo sterk zijn als met een Mercedes motor.

Zorgen voor optimale (vet) verbranding
Als jij je conditie wil verbeteren (motor versterken) en overtollige brandstof wil verbranden (grote overvolle brandstof tank legen), dan zul je ervoor moeten zorgen dat je motor sterker wordt en dus meer zal gaan verbranden. In dit geval gaat het om alle spieren, niet alleen de buikspieren waarop het grootste deel van de brandstof wordt opgeslagen. De brandstofreserves worden hier nu eenmaal opgeslagen omdat dit de meeste praktische en economische plek is voor het lichaam om dit op te slaan.

Dit wil niet zeggen dat de extra brandstof reserves zoals buikvet verbrand worden door alleen buikspier-kracht oefeningen te doen. Dit heeft alleen maar effect op de kracht, functionaliteit en vorm van de buikspieren. Totaal niet op het verbranden van de extra reserves.

Zie het zo:
• De buikspieren zijn maar kleine spieren in verhouding
• De beenspieren zijn enorme grote spieren die veel meer
   verbranden in vergelijking met de buikspieren
• Alle spieren in het lichaam samen verbranden veel en veel meer
   vet vanuit de vetreserves

Totale lichaamskrachttraining is dus voor ieder mens in het algemeen van cruciaal belang om het gewenste strakke, gezonde en vitale lichaam te verkrijgen.

Wil jij ook genieten van een optimaal gezond en vitaal lichaam en leven?!?

Dan is krachttraining ook voor jou de ideale oplossing en methode om vitaal, gezond en mooi te kunnen blijven.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] komt je lichaam in een sportieve modus waardoor het meer verbrandt, ook in rust. Zowel cardio- als krachttraining is noodzakelijk. Als je echt snel een platte buik wilt, zal je moeten sporten én op je eten letten, om vet te […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *