Morgen ga ik beginnen

Morgen ga ik beginnen

Behoor je ook tot de maandagochtendlijners? Roep jij elke dag weer: ‘morgen ga ik beginnen’? Een schrale troost is misschien dat je niet de enige bent.  Een groot nadeel is echter dat het je niet dichter bij je doelen zal brengen.

Om gedrag te veranderen zijn een aantal zaken zeer belangrijk:

–          Je te behalen doel moet helder zijn; je moet precies weten wat het is dat je wilt
            veranderen.

–          Het te behalen doel moet haalbaar zijn. Als ongetraind persoon roepen dat je 
           volgende week de Mount Everest gaat beklimmen is niet haalbaar, dat lijkt me
           duidelijk.

–          Omschrijf het gewenste gedrag positief.  Niet roepen “ik wil geen eetbuien meer” 
           maar geef aan wat je wel wilt. Bijvoorbeeld: “volgend jaar om deze tijd ben ik een 
           stuk fitter en gezonder dan nu”

–          Onderneem actie.  Zonder actie te ondernemen en stappen te zetten bereik je 
           uiteraard niets. Het mooie is dat als je eenmaal een stap hebt gezet de tweede 
           stap veel dichterbij komt. Je hebt jezelf laten zien dat je wel degelijk in staat bent
           je leven op een positieve manier te veranderen.

–          Maak een stappenplan en breidt deze elke week uit als de vorige stap gezet is.

Uitstelgedrag komt niet zelden voort uit faalangst.  Bang voor mislukking of teleurstelling zijn angsten die mensen tegenhouden datgene te doen wat ze eigenlijk heel graag zouden willen doen. Meestal zijn deze angsten gebaseerd op niet realistische overtuigingen en gedachten. Verandering kan een beetje eng zijn. Het gedrag wat je nu vertoont is misschien niet het beste voor je maar wel bekend en vertrouwd. Ook dat kan een reden zijn om die eerste stap niet te zetten.

Gedragsverandering gaat plaatsvinden als je:

–          je huidige gedrag en de nadelen daarvan zo zat bent dat er iets voor je moet
           veranderen.

–          je te behalen doel zo duidelijk en helder is, dat je weet waar je naar toe wilt
           werken en het je daardoor minder moeite kost ermee aan de slag te gaan.

Niet zelden hoor ik mensen zeggen:  “ ik kan het niet en het gaat me ook nooit lukken”. Grote kans dat ze gelijk krijgen. Heb vertrouwen in jezelf en in je lijf dat veel meer aangeeft als je er maar naar wilt luisteren.

Zoek de juiste hulp als dat nodig is en begin vandaag nog!

Met dit programma ga je stappen vooruit maken richting jou doel omdat dit volledig is gericht op motivatie en plezierig trainen. Zet de eerste stap richting jou doel door te beginnen. http://www.thuis-trainen.nl/thuis-train-programma-online/

Je zult ervaren hoe lekker het is om dat lijf te laten bewegen en het te voeden in plaats van te vullen.

Succes en vergeet niet:

“Onze grootste prestatie is niet dat we nooit vallen, maar dat we elke keer weer opstaan”. (Confusius)

 Warme groet,

Pia Harrevelt (Mindful gewichtsconsulent)

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord
  1. Fedor
    Fedor zegt:

    Pia, weer een goed artikel!
    Inderdaad de essentie van gedragsverandering daar gaat het om. “Het zat zijn over de huidige nadelen en de wil om je nieuwe concrete doel te behalen”. wederom bedankt, Fedor

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *