Motivatie en sporten na een blessure

Toen ik vorige week mijn eerste blog schreef was ik vol goede moed.  De breuk die ik opgelopen had was al een aantal weken goed geheeld en, tja, dat stuitje… dat gaat vanzelf wel beter als ik meer beweeg.  Niks blijkt minder waar.

Het Thuis Trainen Programma heb ik vorige week 3 x gedaan  en ik merk dat ik voornamelijk problemen heb met de grond oefeningen. Ik heb van mezelf al een holle rug en dat in combinatie met een lastig stuitje… geen goede combi!

Dat hielp mijn motivatie niet maar nu alweer opgeven? Dat niet!

Wel heb ik een paar dagen rustig aan gedaan. In plaats van het programma 3 keer per week en dan de sessie 2 keer uit te voeren, heb ik de warming up elke dag gedaan, om wat soepeler te worden. De workout van week 1 heb ik op 2 dagen gedaan en dan maar 1 sessie.  Daarnaast ben ik afgelopen week vaker naar de manueel therapeut geweest om die wervels los te krijgen.  Toch voelde het alsof ik nu al “gefaald” had want net een paar weken bezig en nu alweer minder dan de afgesproken training.

Mijn motivatie was ver te zoeken

Ik heb de neiging mezelf dan onwijs in de put te denken, terwijl het eigenlijk nergens op slaat. Mijn lichaam heeft een flinke opdonder gehad. Daarna heb ik ruim 3 maanden erg rustig aan gedaan om mijn lichaam te laten helen en nu verwacht ik zomaar alles weer te kunnen? Natuurlijk protesteert mijn  lichaam!

Op het moment dat ik die gedachte eindelijk toe liet was mijn motivatie helemaal terug.  Ik kan weer sporten maar moet daarbij wel naar mijn lichaam luisteren.  En alhoewel dat moeilijk is, ik denk altijd erg snel dat ik de hele wereld wel weer aan kan, lukt dat me deze week heel aardig.

Het is gelukt met de coaching van het Thuis Trainen Team

En hoe fijn is het dan om mensen als Arno en Jerry achter je te hebben staan! Ik mailde hun mijn problemen en hoe ik dacht die op te gaan lossen. De volgende dag zie ik in mijn mailbox alweer een uitgebreid antwoord van Arno.  Die in grote lijnen overeenkomt met mijn eigen ideeën.

Ik heb zo’n grote fitnessbal die ik bij de grondoefeningen onder mijn onderbenen houd, hierdoor trekt mijn rug minder snel krom.  Verder probeer ik deze oefeningen minder intensief te maken door wat meer rust tussen de bewegingen in te brengen.

2 relatief simpele hulpmiddelen maar het werkt!

Want nu, 2 trainingen verder, red ik het wel om de serie 2 x achter elkaar te doen! Natuurlijk ben ik daar erg blij mee en het geeft mijn motivatie ook een boost!

Dus ik train lekker door want opgeven is geen optie 😉

Tot de volgende keer!

Maringa traint nu met het Thuis Trainen Programma. Probeer het 30 dagen geheel vrijblijvend uit!

Haal het Thuis Trainen Programma ook in huis.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *