Platte buik in 1 week

Zo, het is weer januari. Iedereen heeft zich tegoed gedaan aan een maand lang lekker en vaak veel eten. Ontzettend leuk, gezellig en vooral erg lekker! Maar je lijf is er wat minder blij mee. Het lijkt wel of die tulband linea direct op je buik is geplakt. Als je echt een aantal kilo’s wilt afvallen lukt dat je niet in 1 week, maar een platte buik, of vooral een plattere buik dat gaat je zeker lukken met deze tips!

Het lijkt wel alsof ik een luchtballon heb ingeslikt!

Af en toe weet je niet waar het vandaan komt, maar het lijkt wel alsof je 6 maanden zwanger bent. Of alsof je een luchtballon hebt ingeslikt. Je buik is opgezet en zit vol met lucht. Dat geeft een ongemakkelijk gevoel en je voelt je er onzeker door. Het is toch fijner als je buik weer wat platter is dan zo’n opgezet geval. Een platte buik in 1 week krijg je daarom het snelst als je de lucht weg krijgt. Je zult zien, het zal centimeters schelen!

Hoe komt al die lucht daar?

Lucht in je buik is eigenlijk lucht in je darmen. De vertering van je voedsel is dan niet helemaal volledig en er blijven onverteerde koolhydraten over. Je darmen gaat toch proberen deze onverteerde koolhydraten te verwerken waar veel gas bij vrij kan komen. Een goed voorbeeld is een flink bord bonen; daarna heeft iedereen wel eens last van wat lucht. Maar ook andere voedingsmiddelen kunnen voor gasvorming zorgen.

Vermijd gasvormende voedingsmiddelen voor een platte buik in 1 week

Wil je direct resultaat, en een platte buik in 1 week? Dan kan je het beste een aantal voedingsmiddelen even helemaal laten staan! Deze voedingsmiddelen kunnen voor veel gasvorming in je buik zorgen en als je deze niet eet zal je buik in een week tijd een stuk platter zijn!

Eet even geen:

– peulvruchten, ook soja

– niet te veel tarwe, rogge en gerst (brood, pizza, pasta, crackers, wraps, koek en taart)

– bepaalde soorten groenten; de meeste koolsoorten, ui, knoflook, prei, paprika en teveel champignons, sugar snaps, peultjes of bietjes. Zorg ervoor dat je aardappels goed gaar zijn en eet er niet teveel van

– bepaalde soorten fruit: groene of overrijpe banaan, kersen, appels, peren, mango, meloen

– bepaalde soorten noten (cashewnoten, pistachenoten)

– niet te veel melkproducten zoals melk, suikerrijke yoghurt, room en zachte ongerijpte kazen. Het zou kunnen zijn dat je problemen hebt met het verteren van lactose. Heb je hier vaker last van? Raadpleeg dan een arts om te vragen om een lactose intolerantie test.

– veel suiker of zoetstoffen (xylitol, sorbitol)

– kauwgom

– koolzuurhoudende dranken zoals frisdrank en bier

 

Eet veel:

– overige groente soorten

– granen als quinoa, zilvervliesrijst, haver en spelt

– fruit zoals gele bananen, rood fruit, kiwi, citrusfruit (sinaasappel, mandarijn, limoen, citroen)

– koolsoorten als boerenkool

– een klein zaden en pitten en een klein handje noten (pinda, walnoot, macadamia, pecan, amandel)

– lactosevrije yoghurt, amandel en rijstmelk, harde kazen en gerijpte kazen (brie)

– eiwitten in de vorm van eieren, gevogelte en vis

En vooral: drink veel water! Water zorgt ervoor dat je voeding goed kan worden verteerd en de gezonde vezels goed kunnen worden verwerkt zodat ze niet kunnen zorgen voor gasvorming. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je deze gasvormende voedingsmiddelen opeens helemaal niet meer eet. Vaak zijn het juist ook gezonde producten en is het eten van normale hoeveelheden goed voor je.

 

Ga vandaag nog de slag

Naast letten op je voeding op dit moment, is het ook belangrijk om aan de langere termijn te denken. Gezond eten en genoeg bewegen helpt je om gezond en fit te blijven met een mooi figuur.  Wil je meer afvallen? In het Snel Vet Verbranden Programma ontdek jij hoe je effectief vet kunt verbranden rond je buik en welke fouten de meesten maken waarom ze er juist niet in slagen de platte buik te krijgen.

Wil je graag meer weten over voeding en dan met name de Groene Smoothies die een must zijn voor je lichaam? Ook als het gaat om het behalen van een platte buik? Download dan hier je eigen preview.

 

BMR berekenen hoe werkt het?

Heb jij enig idee hoeveel jouw lichaam aan calorieën verbruikt wanneer het in rust is? Met de BMR berekening kom je hierachter! Doe mee met de test hieronder.

Jouw BMR berekenen

Dat is per persoon verschillend. Het hangt af van je lengte, je gewicht, geslacht, leeftijd en je dagelijkse activiteiten. Ook hangt het af van je behoeften en persoonlijke doelen. Dit allemaal speelt een rol bij de inname van calorieën. Er zijn drie hoofdfactoren bij het berekenen van het aantal calorieën dat je lichaam dagelijks nodig heeft:

  • Basale metabolische waarde
  • Lichamelijke activiteit
  • Thermisch effect van voedsel

De basale metabolische waarde (Basal Metabolic Rate, BMR) is de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om in rust te functioneren. Deze energieverbruik in rust vormt 60 tot 70 procent van de calorieën die op een dag verbrand worden. Daartoe behoort ook de energie die nodig is voor het functioneren van het hart, de longen en de nieren en voor een stabiele lichaamstemperatuur. Over het algemeen hebben mannen een hogere BMR dan vrouwen. Een van de meest nauwkeurige methoden om je basale metabolische waarde te berekenen is de zogenoemde Harris-Benedict-formule:

Volwassen mannen: 66 + (13.7 x lichaamsgewicht in kg) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)

Volwassen vrouwen: 55 + (9.6 x gewicht in kg) + (1.8 x lengte in cm) – (4.7 x leeftijd in jaren)

Wat is jouw BMR? Houd nu eens dagelijks bij wat je eet. Klopt het dan of zit je te hoog of te laag?

Hoe super zijn SuperFoods?

Tegenwoordig hoor je en zie je het overal ‘SuperFoods zijn gezond’. Het is een populair onderwerp. Maar waarom zijn ze zo gezond? Uiteraard geven ze een positief effect op het lichaam maar werkt het ook echt als geneesmiddel? Dat is nog maar de vraag. Ze zijn puur en zonder toegevoegde ingrediënten. En zijn daarom ook een stuk duurder. Of is dat ook commercieel omdat het nu een trend is?

Wat is de top 5 van de meest genoemde superfoods?

Dit is de top 5 van de meest genoemde SuperFoods:

1.    Gojibes
2.    Chiazaad
3.    Acaibes
4.    Baobab
5.    Kaneel

gojibessen

chiazaad

acaibessen

Natuurlijk zijn het goede producten en geven ze een positief effect. Maar eigenlijk is er nog maar heel weinig onderzoek gedaan naar de effecten en reacties op het lichaam.

Een paar voorbeelden:

Acaibes

Werking van de blauwe bes. Dit kleine besje bevat namelijk anthocyaan, een stof die de bes zijn blauwe kleur geeft. Deze stof heeft een goede werking op hart en bloedvaten. De kleurstof kan er onder andere voor zorgen dat de vetophoping (voornamelijk ophoping van cholesterol) in de bloedvaten wordt verminderd.

Chiazaad

Chia zaden bevatten vezels, omega-3, mineralen en proteïnen. Ze zijn zelfs één van de rijkste bronnen voor plantaardige omega-3. Chia zaden bevatten veel vezels. Vezels bevatten geen voedingsstoffen voor je lichaam, maar ze zijn wel belangrijk voor een goede darmwerking.

Kaneel is een heel gezond, immuunversterkend product.

Maar van dichterbij bekeken:

Er zijn maar een handje vol studies die echt onderzoek hebben gedaan naar de gezonde werking van SuperFoods. Het ligt toch wat ingewikkelder dan men denkt. En daar gaan nog jaren overheen of we dat zeker weten. En door overmatig gebruik -> media aandacht stimuleren tot kopen van SuperFoods kan men de productie niet bijhouden en wordt er toch gemanipuleerd om iedereen van dienst te kunnen zijn. En helaas zijn onze SuperFoods dus duur en zijn ze wel echt natuurlijk?

Ben jij inmiddels bekend met de SuperFoods? Welke Superfoods haal je vaak in huis en welke vind je het lekkerst?

Nieuwe Personal Trainster Kelby Jongen

Het is zover! Kelby Jongen komt als ervaren personal trainster bij Thuis Trainen! Ze heeft meer dan 10 jaar ervaring zowel op nationaal als internationaal vlak, kandidaat geholpen bij het RTL programma Obese en is bij de Olympische Spelen geweest om daar de sporters te mogen begeleiden. En vanaf vandaag gaat ze het Thuis Trainen Team versterken.

 

Een goede start van het nieuwe jaar voor ons team.

Allereerst de beste wensen voor 2014 namens het hele Thuis Trainen Team. Wij vonden 2 januari een mooie gelegenheid om dit fantastische nieuws met je te mogen delen. Dat het een succesvol en vooral sportief jaar mag worden.

Inmiddels hebben we vele opnamedagen gehad samen met Kelby om nieuwe video’s voor je te maken. Een hele leuke ervaring omdat ze echt passie heeft voor haar vak en graag voor jou aan de slag wilt gaan.

Kelby Jongen heeft een inspirerende video voor je gemaakt. Klik op onderstaande video om deze te bekijken

(Je kunt de video in HD kwaliteit bekijken door op het tandwiel te klikken (settings) zodra de video start. Kies vervolgens voor 720p of 1080p.)

Wat kun je van Kelby Jongen verwachten?

Ze gaat voor jou:

1) Nieuwe programma’s ontwikkelen met haar eigen unieke methode (in korte tijd zo snel mogelijk resultaat behalen)
2) Leuke blogs schrijven
3) Facebook en Youtube blijvend aanvullen met nieuwe video’s en leuke weetjes
4) LIVE webinars geven zodat je direct je vragen kan gaan stellen aan haar
5) Surprise…

Kortom: Wij zijn er klaar voor om van 2014 een succesvol jaar te maken! Ben jij er ook klaar voor?

[hcshort id=”5″]

Video: Gaan we stoppen met Thuis Trainen?

In deze video gaat Jerry vertellen wat er met Thuis Trainen staat te gebeuren. Er gaat iets enorm veranderen voor ons en voor jou. Zijn er plannen om er mee te gaan stoppen?

Jerry wilt graag 2 minuten van je tijd om het nieuws aan je te vertellen. Wat is er aan de hand?

En… wat vind je ervan? Heeft het je verrast? Laat je reactie even achter onder deze video

Speciaal nog voor de feestdagen

De feestdagen staan voor de deur en vanaf volgende week zitten we alweer in 2014. Speciaal voor de feestdagen hebben wij een video gemaakt. Uiteraard wensen we je fijne feestdagen en een gezond en sportief 2014 toe. Daarnaast wilt Kelby (vanaf 1 januari nieuwe personal trainster van Thuis Trainen) nog wat van je weten.

Klik hieronder op de video om de persoonlijke boodschap te bekijken en erachter te komen wat Kelby zo graag wilt weten:

Het voornemen van Jerry lijkt me inmiddels wel duidelijk met onderstaande foto ;).

Thuis-Trainen-Voornemen-2014

We kijken er naar uit om je reactie te mogen lezen. Wij zullen je reactie persoonlijk beantwoorden.

Het is feest en trakteer op…

Ben jij in voor een feestje? Dan heb ik goed nieuws voor je! Omdat ik vandaag jarig ben trakteer ik ook jou graag op een ‘gebakje’. Het is niet zomaar een gebakje, nee het is iets anders…

Alleen vandaag, krijg je speciaal op mijn verjaardag 30-50% korting op alle programma’s van Thuis Trainen. Deze actie geldt tot vanavond 23:45 uur, daarna komt de actie te vervallen.

Klik hier om de actie te bekijken

Nog een fijne dag toegewenst!

Met feestelijke groet,

Jerry de Bock
Oprichter van Thuis Trainen

Gratis e-book: Motivatie – de key tot succes!

Wil jij graag afvallen, strakker lichaam, vet verbranden of een ander doel behalen, dan heb je de juiste motivatie nodig. Het komt namelijk niet vanzelf. De kracht van motivatie wordt vaak onderschat! Wanneer jij precies weet hoe je de juiste motivatie krijgt, blijft behouden en hoe je daar mee om dient te gaan, ga je veel sneller resultaten zien.

Waarom stoppen de meeste na 3-4 weken met volhouden?

Hoe vaak hoor je wel niet om je heen dat vrienden of familie zijn begonnen aan een uitdaging bijvoorbeeld om meer te bewegen of minder te snoepen? Als je het vervolgens een maand later vraagt aan die persoon hoe het ermee gaat, zijn de meeste na 3-4 weken alweer afgehaakt.

Wat is daar de oorzaak van en hoe is dat te voorkomen?

“Hoe kan jij ervoor zorgen dat je voor 100% het resultaat behaalt wat je graag wilt?”

Download nu het gratis e-book

E-book motivatie is de key tot succes!Stel je eens voor hoe lekker je in je vel zit als je op vakantie bent en het lichaam hebt wat je graag wilt. Loop je dan lekker vol zelfvertrouwen over het strand?

In het e-book vind je:

  • Een krachtige POWER-Mindset methode
  • De test of jij bij de 95% falers of 5% doorzetters hoort die ook daadwerkelijk resultaten bereiken
  • Hoe voorkom je vallen en opstaan?
  • Stap-voor-stap methode voor elke dag
  • Het gouden duo dat je echt gelukkig gaat maken
  • Hoe je binnen de eerste 2 weken al resultaat kan zien
  • Overwin jezelf in moeilijke momenten
  • En meer..

Het e-book is helemaal gratis en er zijn geen kosten aan verbonden. Dit e-book is speciaal voor jou geschreven zodat ook jij daadwerkelijk je resultaten gaat behalen. Heb je vrienden of familie die dit e-book ook graag willen lezen? Je bent vrij om het aan hen te delen.

[show4share message= “Klik op ‘Tweeten’ of ‘Like’ en download direct het gratis e-book”]

Download nu het e-book

Klik hier om het e-book nu te downloaden

[/show4share]

Heb je geen Facebook of Twitter?

Klik dan hier om het e-book te downloaden

Laat ook even je reactie achter zodra je het e-book hebt ontvangen. Hoe is jouw motivatie als je graag iets wilt bereiken? Vind je het lastig om jezelf te motiveren?

NIEUW PRODUCT: Voeding & Lifestyle Module

Hoe zou je het vinden als je alles te weten komt over voeding en een gezonde levensstijl met adviezen van een ervaren voedingsdeskundige? Denk bijvoorbeeld aan welke gezonde keuzes je het beste kan maken in de supermarkt, wat moet je doen als je je streefgewicht hebt behaald of welke kleine aanpassingen je zou moeten doen voor een gezonde levensstijl.

Vanaf medio september 2012 zal Thuis Trainen met een nieuw product komen waar al dit soort onderwerpen door een expert worden behandeld!

De Voeding en Lifestyle Module

Voeding en lifestyle module

Het klinkt waarschijnlijk helemaal nieuw voor je. Met deze module kom je alles te weten over voeding en lifestyle. Op het internet is veel informatie te vinden maar wat is nu waar?

Regelmatig ontvingen wij vragen over:

– Wat zijn nu de gezonde keuzes die ik moet maken in de supermarkt?

– Welke kleine aanpassingen zorgen voor een gezondere levensstijl?

– Hoe moet ik nu afvallen, op gewicht blijven of aankomen?

– Wat zijn e-nummers en waarom moet ik ze vermijden?

Allemaal vragen die ons aan het denken heeft gezet. We zijn toen opzoek gegaan naar een voedingsdeskundige die veel ervaring heeft en passie heeft voor het vak. Na een lange zoektocht is het ons gelukt om samen met een voedingsdeskundige, die bij EditieNL en SBS6 is geweest, een voedingsmodule op te zetten. Wie dat is houden we nog even geheim. Dit kom je snel te weten van ons!

Hieronder zie je enkele onderdelen van de voeding en lifestyle module:

In de voedingsmodule vind je allemaal artikelen over voeding en een gezonde levensstijl. Het leuke van de voedingsmodule is dat ook jij kan zorgen voor aanvulling! Zodra jij graag ergens iets meer over wilt weten dan kun je dit insturen naar de voedingsdeskundige. Ze zal dan over jou vraag een leuke artikel kunnen schrijven.

Verder vind je heerlijke recepten die makkelijk te bereiden zijn. Ook recepten die lekker zijn voor het hele gezin. Ook zijn er heerlijke smoothie recepten te vinden in de module.

Voeding & Lifestyle Module - artikelen Voeding en lifestyle - recepten
Smoothies

Je vraagt je misschien af waarom we het steeds hebben over een zogeheten ‘module’. De voeding en lifestyle module is namelijk een onderdeel van de Thuis Trainen Community.

Bij Thuis Trainen mist er nog iets… Iets waarbij jij als geinteresseerde van Thuis Trainen kan praten met andere mensen over dezelfde interesses. Hoe leuk en motiverend is het om met mensen om je heen te praten over bijvoorbeeld voeding, gezonde levensstijl of beweging?

De oplossing: Thuis Trainen Community

Met de Thuis Trainen Community brengen wij je in contact met mensen die dezelfde interesses hebben. Zo bouwen wij niet alleen een relatie met jou op maar vind jij ook een aantal leuke ‘buddy’s’ waarmee je kunt praten over dezelfde interesses. Zo zorgen wij ook voor de juiste experts die je bij al je vragen kunnen helpen. Denk hierbij aan onze personal trainer, maar ook aan onze voedingsdeskundige.

Thuis Traienn Community
Binnen de Thuis Trainen Community gaan wij steeds nieuwe modules toevoegen. Zo heb je uiteindelijk een heel scala aan programma’s die je lekker vanuit thuis kunt bekijken of uitvoeren. Het strakker lichaam programma zal ook onderdeel gaan uitmaken van de Thuis Trainen Community.

Dit is nog niet alles!

Aanstaande week zal je een e-book van ons ontvangen per e-mail zodat je vast kennis kan maken met onze voeding- en lifestyle module. Een e-book met handige tips en kleine aanpassingen hoe je een gezonde(re) levensstijl kan hanteren en de juiste keuzes maakt in de supermarkt. Ook krijg je nog heerlijke recepten bij en vertelt Arno Snelder meer over beweging.

Wij blijven achter de schermen druk bezig met de laatste aanpassingen om het op tijd voor jou klaar te hebben. We zullen je op de hoogte houden!

We zijn erg benieuwd naar je eerste reactie over het nieuwe product! Je reactie kun je hieronder achterlaten.

 

 

Gezonde oranje hapjes maken voor het EK: hoe doe je dat?

Vanavond moet je waarschijnlijk flink wat oranje hapjes maken! Om 20:45 neemt Nederland het op tegen Duitsland in poule B van het EK en dat wordt spannend! Om het hele voetbalelftal van je kerel te voorzien van bier en voedsel heb je flink wat boodschappen nodig. Je wilt niets aan het toeval overlaten dus die hapjes moeten wel oranje zijn. Alleen paprikachips is een beetje saai en niet zo gezond. Daarom wat handige tips over oranje hapjes maken! Wat dacht je van een oranje quiche? Of een oranje smoothie?

Hartige oranje hapjes maken

Oranje paprikachips op tafel is natuurlijk heel makkelijk, maar niet zo gezond. Als je bezig bent met een strakker lichaam krijgen kun je het beter bij een klein handje chips houden. Snijd daarnaast wat volkorenstokbrood en besmeer dat met een zelfgemaakte oranje tapenade. Doe daarvoor 100 gram olijven in de blender met oranje paprika en wat paprikapoeder en mix het fijn.

Oranje quicheNederlands Elftal op EK 2012

Ook lekker is een oranje quiche! Bedek een springvorm met bladerdeeg voor ovenschotel en bak dit 10 minuten in een oven van 180 graden. Wok intussen wortelschijfjes, gele paprika, bloemkool, plakjes knakworst met een scheutje water en ras el hanout en leg het mengsel in de springvorm. Maak een mengsel van 6 eieren, 2 flinke eetlepels magere kwark en peper en zout en giet dit over de ingredienten in de springvorm. Leg hier nog wat plakjes groene peper op voor een beetje pit. Bak de quiche 20 minuten in de oven en snijd hem in blokjes. Heerlijk en gezond voor tijdens de wedstrijd!

Zoete oranje hapjes maken

Gedroogde abrikozen zijn net snoepjes, maar dan gezond omdat er geen suiker aan toegevoegd is. Natuurlijk bevat het wel fruitsuiker, dus er zitten wel kilocalorieen in. Vul de abrikozen met roomkaas light met behulp van een mes en ‘plak’ op de bovenkant een pecan- of walnoot. Heerlijk en gezond.

Oranje chocoladefondue

Dit is een gevaarlijke tip omdat je meer witte chocolade binnen kunt krijgen dan je wilt! Aan de andere kant krijg je wel veel fruit binnen! Verwarm een reep witte chocolade in een pannetje en voeg hier een scheutje kookroom light aan toe. Roer hier een druppeltje oranje kleurstof doorheen en doop er aardbeien, plakjes banaan, appel, mandarijn en spiesjes van bosbessen en frambozen in. Dat is nog eens lekker oranje hapjes maken!

Oranje smoothieOranje smoothie

Een oranje drankje mag natuurlijk niet ontbreken. Doe 100 gram aardbeien en 1 sinaasappel (inclusief vruchtvlees) in de blender en mix het met 250 ml melk. Een extra koude smoothie maak je door de aardbeien en de sinaasappel eerst in de vriezer te leggen. Voor een beetje extra pit roer je er geraspte verse gember door.

 

Op deze manier is oranje hapjes maken erg leuk! Maak of eet jij vanavond oranje hapjes? Laat het ons hieronder weten. Mail ons ook de foto’s! Dan plaatsen wij ze op facebook. Nu maar hopen dat de klassieker Nederland-Duitsland zo goed afloopt als in 1988!

Bron foto Nederlands Elftal: Eurovoetbal2012.nl