Strakke buik oefeningen: heerlijk om te doen

Wie wil er geen strakke buik waar mannen en vrouwen bewonderend naar kijken? Als iedereen de keuze had, was het wel duidelijk: “Doe mij maar zo’n strakke sixpack”. Helaas komt er wat meer bij kijken dan het uitspreken van de wens alleen. Het gaat namelijk niet vanzelf.
Om je daar bij te helpen staan hieronder een aantal oefeningen die ervoor zorgen dat je met de juiste inzet snel een mooi resultaat behaald. Ben jij klaar voor al die jaloerse blikken als je straks met je strakke buik over het strand paradeert?

Strakke buik oefeningen: de randvoorwaarden

Voordat we specifiek naar de oefeningen gaan kijken, is het verstandig om eerst de basics van je leef- en werkgedrag vast te leggen. Je kunt namelijk trainen wat je wilt, als je niet gezond leeft en op tijd je rust pakt, zal er van een strakke buik weinig terechtkomen. Eet dan ook lekker gezond, met veel fruit, groenten en eiwitten om je spieren van brandstof te voorzien. Drink daarnaast veel water om de giftige stoffen af te voeren.

Eet voldoende calorieën, maar beperk je koolhydraatinname voor het slapen gaan. Op die manier hopen de voedingsstoffen zich niet op als vetten, en kun je beter slapen. Dan gaan we nu naar de strakke buik oefeningen kijken! Wat zijn de beste en hoe voer je ze uit?

Video met strakke buik oefeningen

Het krijgen van een strakke buik hoeft helemaal niet lastig te zijn. Het is belangrijk dat je weet welke combinatie van oefeningen nodig zijn. Vaak merken wij, zodra mensen aan de slag gaan met de buik dat ze alleen maar buikspieroefeningen gaan doen.

Dat is FOUT!

Stop daarmee want het heeft namelijk geen enkele zin om alleen maar je buikspieren te trainen om het overtollige vet rond de buik te verliezen. Een snelle vooruitgang maak je door ook je benen te trainen. Je beenspieren zijn de grote verbrandingsmotor als het gaat om overtollige vet. Om je een indruk te geven hebben wij hieronder een video geplaatst uit het Strakker lichaam programma gericht op de buik.

Maak het voor jezelf leuk!

Als iets van tevoren niet leuk is ga je er met tegenzin mee aan de slag. Je haakt dan al snel in 2-3 weken af met het bereiken van je doel. In deze video, gericht op het krijgen van een strakke buik, ga je merken dat dit oefeningen zijn die je misschien nog nooit hebt gezien.

Het variëren van oefeningen is zowel belangrijk voor je vooruitgang als je motivatie.

Werk met een bal of skippybal

Strakke buik oefeningen werken het best als je regelmatig variatie aanbrengt. Doe dezelfde oefeningen dus ook eens op een skippybal, of gebruik een voet- of medicijnbal om de bewegingen nog zwaarder te maken. Het lichaam reageert goed op deze afwisseling omdat het wordt geprikkeld.

Fijn, zo’n mooie buik!

Doe de video lekker mee. Je gaat zeker na 1-2 weken al merken dat je vooruitgang gaat maken met je buik. Als je niet regelmatig sport ga je in het begin wat spierpijn voelen. Dat is een goed teken want dan weet je dat het lichaam zich ontwikkelt.

strakke buik
Je krijgt er zin in om lekker te gaan bewegen. Zeg nou zelf, het is toch heerlijk om met een mooie strakkere buik op het strand te liggen? Ga ervoor want je kunt het!

Wil je het overtollige vet goed aanpakken? En niet teveel tijd kwijt zijn? Dan zijn het Snel Vet Verbranden Programma,  Strakker lichaam programma of het Thuis Trainen Programma het meest geschikt voor jou.

Video: de burpee – De oefening voor je hele lichaam!

Met de burpee  train je het hele lichaam, zowel kracht als in conditie.  Het is juist de perfecte oefening om je hartslag snel te laten stijgen en veel calorieën te verbranden. De Burpee kent verschillende varianten:

  • Handen en voeten blijven aan de grond en je springt alleen naar voren en naar achteren heupen blijven laag (zonder Push Up)
  • Handen en voeten blijven aan de grond en je springt alleen naar voren en naar achteren heupen blijven laag (met Push Up)
  • Begint staand je springt naar achteren maakt je lang zonder Push Up en je springt weer omhoog
  • Begint staand je springt naar achteren maakt een Push Up en je springt weer omhoog
  • Begint staand je springt naar achteren heup en borst raken de grond en je springt omhoog + een sprongetje

Deze laatste oefening is de officiële Burpee. 

Je gaat de oefeningen voelen in je benen, buik, borst en armen. En je hartslag stijgt in een mum van tijd naar maximaal. 

De Challenge & Meet en Greet bij jou thuis

Om de oefening leuker te maken hebben we er een challenge aan toegevoegd. Hoe vaak kan jij, in je eigen tempo, de burpee uitvoeren in 1 minuut?

Onder alle reacties op zowel Facebook, Youtube, en dit artikel kiezen wij iemand uit voor een Meet & Greet met Kelby. Ze zal persoonlijk bij je langskomen voor een 1:1 personal training sessie. Kelby heeft als personal trainer meegedaan met het RTL 4 programma Obese en heeft daarnaast ook de Olympische sporters in London begeleid. Ze zal ook voor jou een passend advies hebben om je doel te bereiken. Of misschien vind je het leuk om haar bij jou thuis uit te dagen?

Het is nu eerst tijd om onderstaande video te bekijken en de challenge aan te gaan:

(Je kunt de HD kwaliteit van de video instellen door op het tandwiel te klikken)

En, wat is jouw resultaat? Laat hieronder even je reactie achter met het aantal herhalingen en wat je van de video vond. Binnen een maand wordt de winnaar bekend gemaakt.

 

Train je buik, billen & benen

De zon komt meer en meer tevoorschijn, de kleding wordt korter en luchtiger en het strand begint te roepen. Ben jij er al klaar voor en zit je lekker in je vel? Of, wil je toch nog iets extra’s doen aan je drie B’s (BBB) Buik, Billen en Benen?

Buik
Vrijwel iedereen heeft een laagje vet over de buikspieren. Wie dus echt een strakke buik wil creëren, dient naast oefeningen eveneens op zijn voeding te letten. Want, van buikspieroefeningen alleen wordt je niet magerder. Door regelmatig wat oefeningen te doen, worden je spieren in de buik wel sterker, iets wat in combinatie met gezonde voeding bijdraagt aan een stevige, strakke buik. 

Billen
Strakke, goedgevormde billen, dat is iets waar we allemaal van dromen. Zijn je billen gedurende de wintermaanden wat verslapt? Dan kun er met wat oefeningen voor zorgen dat ze weer sterker worden. Je kunt de billen (en de buik + bovenbenen) naast je oefeningen al trainen door regelmatig de trap te pakken en wat baantjes in het zwembad te trekken.

Benen
Voor het krijgen van stevige benen, kun je diverse oefeningen doen. Enkele voorbeelden zijn trappen lopen, op je tenen en op de hiel lopen en door de benen langzaam naar beneden zakken met je rug recht tegen een muur.

Voor alle oefeningen geldt; overdrijf het niet, neem regelmatig een rustpauze en zorg voor voldoende variatie in je doen en laten. Tijdens je werkpauze een rondje lopen, boodschappen doen op de fiets en de lift verruilen voor de trap dragen ook al bij aan een stevige buik, billen en benen partij.

Meer oefeningen voor de buik, billen en benen
Met het complete Thuis Trainen Programma kan jij je 3 B’s buik, billen en benen makkelijk trainen. Je ontvangt daarbij video’s met oefeningen die je makkelijk thuis of in de sportschool mee kunt doen. Je hebt maar 30 minuten per keer nodig omdat het effectieve oefeningen zijn waarbij je meerdere spieren tegelijk traint.

TIP: Schrijf je hieronder in en ontvang meer dan 7 gratis video’s voor de buik, billen, benen en armen!

De nieuwe methode voor een strakker lichaam in 30 minuten

In 30 minuten kan jij een strakker lichaam krijgen, met de nieuwe methode afkomstig uit Engeland. Misschien kijk je nu wel op tegen de vakantie omdat je niet lekker in je vel zit of wil je de laatste centimeters kwijt van je buik.

Omdat Arno jou graag wilt helpen heeft hij deze methode, ontwikkeld door de leiders op het gebied van personal training, overgebracht naar Nederland. Deze methode is nu ook voor jou beschikbaar. De mensen die het hebben geprobeerd zijn erg enthousiast omdat je veel centimeters zijn verloren rondom hun buik, armen, benen en billen.

Vandaag is deze methode ook voor jou beschikbaar.

Via de volgende link kan je meer informatie lezen wat het programma inhoudt:
http://www.thuis-trainen.nl/products/sp/strakker-lichaam-programma/

Bilspieren oefeningen voor strakkere billen

Bij oefeningen zoals de ‘deadlift’ (1) en de ‘goodmorning’ (2) komen voor het merendeel de bilspieren in actie, de beenspieren veel minder, zeker naarmate de gebruikte gewichten zwaarder worden. Dan merk je ook dat voor tillen met name de bilspieren gebruikt worden en niet alleen de rug of benen. De rug stabiliseert en is niet de leverancier van je kracht.

Deze bilspieren oefeningen doe je vooral in een sportschool maar thuis is dit ook heel goed mogelijk door een vervangend gewicht te gebruiken. Met deze 2 oefeningen kun je het [ismember]lichaam op de juiste manier leren bewegen vanuit de bilspieren, zoals het hoort. Vaak wordt de kracht uit de rugspieren gehaald wat absoluut niet de bedoeling is. Je voelt het ook meteen en het kan zeer schadelijk zijn. Zorg altijd voor een stabiliserende rechte gestrekte rug, en vooral je bilspieren doen de rest.[/ismember]

(3) Gebruikte spieren bij het uitvoeren van deze oefeningen.

[singlepic id=4 w=320 h=240 float=left]      [singlepic id=5 w=320 h=240 float=right]

           (1)                                                                                    (2)

[singlepic id=3 w=320 h=240 float=]
                    (3)

Probeer de oefeningen thuis eens uit. Dit zijn effectieve oefeningen die de billen zullen versterken en verstevigen.

Oefening van de maand januari

De laatste tijd hoor je steeds meer over moblizers en dynamisch stretchen. De oefening van deze maand is de volgende mobilizer:
 
Backhand/Forehand Swing (Scapula).
 
Het is een oefening die goed is voor het hele lichaam en gebruikt kan worden voor elke training. Het kan gebruikt worden als warming-up oefening maar ook als mobiliteit- en flexibiliteit oefening. Deze oefeningen wordt regelmatig gebruik in mijn trainingen.
 
 Het zijn nieuwe technieken die revolutionair zijn. Deze oefening zal ik ook nog laten zien in een video. Probeer de oefening maar eens uit door middel van onderstaande plaatjes en beschrijving.
 
Naam oefening
Backhand/Forehand Swing (Scapula)

 

 


 
 
 
 
 
 
 
Moeilijkheid graad
Beginner

Spier groep(en)
Heupen
Kuiten
Core
Armen
Hele lichaam
Shouders
 
Resultaat
• Verbeterd de transversale (draaiende) beweging en
   communicatie van het enkelcomplex tot en met de
   bovenrug/schoudercomplex
• Mobiliteit en flexibiliteit
• Activatie van het lichaam van top tot teen

Voorbereiding
• Gezicht naar de muur, plaats je hand op schouder hoogte tegen de muur
• Sta licht gebogen in de knieën

Beweging
• Beweeg je hand naar beneden langs je tegenovergestelde knie van je hand
• Maak een geleidelijke “backhand swing” met je arm, draai je romp
• Laat de voeten meebewegen en draaien met de romp
• Houdt de beweging traag en suptiel

Opgelet bij
• Pijn in de gewrichten, forceer nooit! Begin klein.