Platte buik in 1 week

Zo, het is weer januari. Iedereen heeft zich tegoed gedaan aan een maand lang lekker en vaak veel eten. Ontzettend leuk, gezellig en vooral erg lekker! Maar je lijf is er wat minder blij mee. Het lijkt wel of die tulband linea direct op je buik is geplakt. Als je echt een aantal kilo’s wilt afvallen lukt dat je niet in 1 week, maar een platte buik, of vooral een plattere buik dat gaat je zeker lukken met deze tips!

Het lijkt wel alsof ik een luchtballon heb ingeslikt!

Af en toe weet je niet waar het vandaan komt, maar het lijkt wel alsof je 6 maanden zwanger bent. Of alsof je een luchtballon hebt ingeslikt. Je buik is opgezet en zit vol met lucht. Dat geeft een ongemakkelijk gevoel en je voelt je er onzeker door. Het is toch fijner als je buik weer wat platter is dan zo’n opgezet geval. Een platte buik in 1 week krijg je daarom het snelst als je de lucht weg krijgt. Je zult zien, het zal centimeters schelen!

Hoe komt al die lucht daar?

Lucht in je buik is eigenlijk lucht in je darmen. De vertering van je voedsel is dan niet helemaal volledig en er blijven onverteerde koolhydraten over. Je darmen gaat toch proberen deze onverteerde koolhydraten te verwerken waar veel gas bij vrij kan komen. Een goed voorbeeld is een flink bord bonen; daarna heeft iedereen wel eens last van wat lucht. Maar ook andere voedingsmiddelen kunnen voor gasvorming zorgen.

Vermijd gasvormende voedingsmiddelen voor een platte buik in 1 week

Wil je direct resultaat, en een platte buik in 1 week? Dan kan je het beste een aantal voedingsmiddelen even helemaal laten staan! Deze voedingsmiddelen kunnen voor veel gasvorming in je buik zorgen en als je deze niet eet zal je buik in een week tijd een stuk platter zijn!

Eet even geen:

– peulvruchten, ook soja

– niet te veel tarwe, rogge en gerst (brood, pizza, pasta, crackers, wraps, koek en taart)

– bepaalde soorten groenten; de meeste koolsoorten, ui, knoflook, prei, paprika en teveel champignons, sugar snaps, peultjes of bietjes. Zorg ervoor dat je aardappels goed gaar zijn en eet er niet teveel van

– bepaalde soorten fruit: groene of overrijpe banaan, kersen, appels, peren, mango, meloen

– bepaalde soorten noten (cashewnoten, pistachenoten)

– niet te veel melkproducten zoals melk, suikerrijke yoghurt, room en zachte ongerijpte kazen. Het zou kunnen zijn dat je problemen hebt met het verteren van lactose. Heb je hier vaker last van? Raadpleeg dan een arts om te vragen om een lactose intolerantie test.

– veel suiker of zoetstoffen (xylitol, sorbitol)

– kauwgom

– koolzuurhoudende dranken zoals frisdrank en bier

 

Eet veel:

– overige groente soorten

– granen als quinoa, zilvervliesrijst, haver en spelt

– fruit zoals gele bananen, rood fruit, kiwi, citrusfruit (sinaasappel, mandarijn, limoen, citroen)

– koolsoorten als boerenkool

– een klein zaden en pitten en een klein handje noten (pinda, walnoot, macadamia, pecan, amandel)

– lactosevrije yoghurt, amandel en rijstmelk, harde kazen en gerijpte kazen (brie)

– eiwitten in de vorm van eieren, gevogelte en vis

En vooral: drink veel water! Water zorgt ervoor dat je voeding goed kan worden verteerd en de gezonde vezels goed kunnen worden verwerkt zodat ze niet kunnen zorgen voor gasvorming. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je deze gasvormende voedingsmiddelen opeens helemaal niet meer eet. Vaak zijn het juist ook gezonde producten en is het eten van normale hoeveelheden goed voor je.

 

Ga vandaag nog de slag

Naast letten op je voeding op dit moment, is het ook belangrijk om aan de langere termijn te denken. Gezond eten en genoeg bewegen helpt je om gezond en fit te blijven met een mooi figuur.  Wil je meer afvallen? In het Snel Vet Verbranden Programma ontdek jij hoe je effectief vet kunt verbranden rond je buik en welke fouten de meesten maken waarom ze er juist niet in slagen de platte buik te krijgen.

Wil je graag meer weten over voeding en dan met name de Groene Smoothies die een must zijn voor je lichaam? Ook als het gaat om het behalen van een platte buik? Download dan hier je eigen preview.

 

Mirte Kaan

Mirte Kaan

Voedingsdeskundige at Thuis Trainen
Als voedingsdeskundige deel ik graag mijn kennis met jou en sta ik klaar om je vragen te beantwoorden.

Producten van Mirte

Hét Groene Smoothie Handboek
Het Groene Smoothie Handboek

Dit is het nieuwste product waar ik aan mee heb gewerkt. In dit handboek vind je meer dan 40 heerlijke smoothie recepten en krijg je veel deskundig advies. Klik hier voor meer informatie
Mirte Kaan

Latest posts by Mirte Kaan (see all)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *