snel vet verbranden

Snel vet verbranden

Wat is er leuker dan lekker sporten om een beetje fit te blijven? Voor veel mensen zijn er een heleboel andere dingen leuker, laten we eerlijk zijn. Toch kan het ook voor de niet-sportfreaks de moeite lonen om het lichaam fit en in conditie te houden. Je voelt je er beter door en ziet er ook nog eens veel frisser en aantrekkelijk uit, een mooie bonus.

Snel vet verbranden doe je zo

Om in shape te komen gaan veel mensen het gevecht met de kilo’s aan. Vet aankomen is eenvoudig, vet verbranden iets moeilijker, al blijft het basisprincipe heel eenvoudig: laat je lichaam meer vet verbranden dan dat je qua calorieën naar binnen gooit.

Discipline helpt

Toch blijkt in het dagelijks leven van veel mensen dat de discipline niet over hele lange tijd vol te houden is. Daarom zijn hier een aantal tips waarmee je efficiënt vet verbrandt; om vervolgens de kilo’s ook definitief van je lichaam te houden.

Keuzes maken

Allereerst doe je er verstandig aan om een onderscheid te maken tussen hoe je er uit wilt zien en het feit dat je daarvoor vet wilt verbranden. Een meerderheid van de mensen sport voor zichzelf om er beter uit te zien. Wat nou als je puur gaat voor het vet verbranden, en de resultaten – ook qua aantrekkelijkheid – vanzelf komen? Is dat niet veel beter dan je blind te staren op een paar vetrolletjes meer of minder?

Echte schoonheid

“Beauty lies in the eye of the beholder” is een veelgehoord Engels spreekwoord. En dat klopt als een bus. Je bent zo mooi als je jezelf vindt, terwijl je objectief vast kunt stellen dat je nu een stuk gezonder bent dan voordat je ging sporten!

Vet verbranden? Zo gedaan

  • Eet niet teveel koolhydraten – aardappelen, rijst, brood. Deze worden dan verbrand in plaats van de lichaamsvetten. Het lichaam spreekt altijd eerst de overige energiereserves aan voordat het aan de vetjes begint.
  • Drink voldoende water – 1,5-2 liter. Hiermee laat je de gifstoffen je lichaam snel verlaten. En het helpt je om een hongergevoel tegen te gaan.
  • Koop eens in de week de boodschappen, op een volle maag. Dit zorgt ervoor dat je genoeg gezonde producten in huis hebt. Ook als je een keer zin hebt om te snacken, is dat niet erg gemakkelijk voor je geest, zeker als je honger hebt. Haal daarom gezonde snacks.
  • Maak een lijstje met je moeilijkste obstakels voor de week. Wanneer verwacht jij een terugval te krijgen in je eetgedrag? Herken dit en wees het voor.
  • Spreek met jezelf af om een aantal keer in de week te sporten. En houd je daar aan. Dit zijn de momenten waar je eigenlijk van moet genieten. Een half uur of zelfs een uur helemaal niemand die aan je hoofd zeurt! Wees er blij mee.
  • Probeer je houding overdag te verbeteren. Een gezonde houding zorgt ervoor dat je lichaam beter in elkaar valt. Vet verbranden zit zeker in de details.
  • Wees blij met wie je bent. Het klinkt als een cliché, en dat is het ook. Maar elke dag met plezier naar jezelf in de spiegel kijken en glimlachen is meer waard dan wat ook. Sommige clichés blijven je ook motiveren. Als je niet vindt dat je er goed uitziet, doe er dan wat aan!

We zijn benieuwd, heb jij moeite met snel vet verbranden?

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord
  1. kris
    kris zegt:

    waar kan ik de gratis video’s ter kennismaking vinden, zoals beloofd in uw artikel?
    Ik ben blijkbaar wel geregistreerd , maar heb geen link ontvangen via mail,

    grtz.
    -kris-

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *