Sporten in de ochtend geeft energie voor heel de dag!

Misschien wil je het niet geloven, omdat je ’s morgens veel liever een uurtje langer slaapt, maar sporten in de ochtend heeft toch echt enorm veel voordelen. We zullen je een aantal redenen noemen, zodat we je wellicht kunnen overtuigen waarom het zo goed werkt. En bedenk, wanneer je eenmaal gewend bent, wil je niets anders meer! 

Begin je dag rustig

Normaal gesproken is de ochtend het rustigste moment van de dag. Een mooie gelegenheid dus om alles tijdens het sporten eens rustig te overdenken. Welke zaken houden je bezig en welke oplossingen kun je bieden. 

Je hersenen ontwaken

Het sporten in de ochtend zorgt ervoor dat je hersenen wakker worden. Omdat je geest nog lekker leeg is, kun je mooi vast een mentale to-do lijst voor die dag maken. (Heb je dat alvast gehad). 

Sporten bevorderd de stoelgang

Sporten, zeker in de ochtend, heeft op je stoelgang een bijzonder positief effect. Heb je dus soms last van verstopping, dan kan sporten in de ochtend deze klachten helpen verminderen. 

Gemakkelijker afvallen

Het is aan te raden voor het sporten een goed ontbijt te nemen. Sporten op een lege maag zorgt voor verlies van spierweefsel. Sporten met een ontbijt in je maag zorgt voor een snellere stofwisseling, waardoor afvallen gemakkelijker wordt. 

Geen zin? Sport dan in de ochtend

Sporten is fijn, maar iedereen heeft weleens een keer geen zin. Door te sporten in de ochtend heb je het in ieder geval gehad, zodat je drukke schema geen roet meer in het eten kan gooien. 

Tot slot, sporten in de ochtend geeft je de rest van de dag energie voor 10!

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord
  1. Sabrina Muis
    Sabrina Muis zegt:

    Tja inderdaad top om het alvast gehad te hebben, dan weet je zeker dat je je training niet overslaat. Echter moet je wel kunnen opstaan in de ochtend.

    Ik heb altijd een PEST humeur en als ik dan nog moet trainen, wat nog vroeger opstaan betekend denk ik dat mijn omgeving het zwaar te verduren heeft.

    TOP als je het kan, zo niet zit er niets anders op dan streng voorjezelf te zijn en consequent na je werk te trainen.

    Groet,
    Sabrina @ Sportschool Amsterdam Zuid

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *