Strakke buik oefeningen: heerlijk om te doen

Wie wil er geen strakke buik waar mannen en vrouwen bewonderend naar kijken? Als iedereen de keuze had, was het wel duidelijk: “Doe mij maar zo’n strakke sixpack”. Helaas komt er wat meer bij kijken dan het uitspreken van de wens alleen. Het gaat namelijk niet vanzelf.
Om je daar bij te helpen staan hieronder een aantal oefeningen die ervoor zorgen dat je met de juiste inzet snel een mooi resultaat behaald. Ben jij klaar voor al die jaloerse blikken als je straks met je strakke buik over het strand paradeert?

Strakke buik oefeningen: de randvoorwaarden

Voordat we specifiek naar de oefeningen gaan kijken, is het verstandig om eerst de basics van je leef- en werkgedrag vast te leggen. Je kunt namelijk trainen wat je wilt, als je niet gezond leeft en op tijd je rust pakt, zal er van een strakke buik weinig terechtkomen. Eet dan ook lekker gezond, met veel fruit, groenten en eiwitten om je spieren van brandstof te voorzien. Drink daarnaast veel water om de giftige stoffen af te voeren.

Eet voldoende calorieën, maar beperk je koolhydraatinname voor het slapen gaan. Op die manier hopen de voedingsstoffen zich niet op als vetten, en kun je beter slapen. Dan gaan we nu naar de strakke buik oefeningen kijken! Wat zijn de beste en hoe voer je ze uit?

Video met strakke buik oefeningen

Het krijgen van een strakke buik hoeft helemaal niet lastig te zijn. Het is belangrijk dat je weet welke combinatie van oefeningen nodig zijn. Vaak merken wij, zodra mensen aan de slag gaan met de buik dat ze alleen maar buikspieroefeningen gaan doen.

Dat is FOUT!

Stop daarmee want het heeft namelijk geen enkele zin om alleen maar je buikspieren te trainen om het overtollige vet rond de buik te verliezen. Een snelle vooruitgang maak je door ook je benen te trainen. Je beenspieren zijn de grote verbrandingsmotor als het gaat om overtollige vet. Om je een indruk te geven hebben wij hieronder een video geplaatst uit het Strakker lichaam programma gericht op de buik.

Maak het voor jezelf leuk!

Als iets van tevoren niet leuk is ga je er met tegenzin mee aan de slag. Je haakt dan al snel in 2-3 weken af met het bereiken van je doel. In deze video, gericht op het krijgen van een strakke buik, ga je merken dat dit oefeningen zijn die je misschien nog nooit hebt gezien.

Het variëren van oefeningen is zowel belangrijk voor je vooruitgang als je motivatie.

Werk met een bal of skippybal

Strakke buik oefeningen werken het best als je regelmatig variatie aanbrengt. Doe dezelfde oefeningen dus ook eens op een skippybal, of gebruik een voet- of medicijnbal om de bewegingen nog zwaarder te maken. Het lichaam reageert goed op deze afwisseling omdat het wordt geprikkeld.

Fijn, zo’n mooie buik!

Doe de video lekker mee. Je gaat zeker na 1-2 weken al merken dat je vooruitgang gaat maken met je buik. Als je niet regelmatig sport ga je in het begin wat spierpijn voelen. Dat is een goed teken want dan weet je dat het lichaam zich ontwikkelt.

strakke buik
Je krijgt er zin in om lekker te gaan bewegen. Zeg nou zelf, het is toch heerlijk om met een mooie strakkere buik op het strand te liggen? Ga ervoor want je kunt het!

Wil je het overtollige vet goed aanpakken? En niet teveel tijd kwijt zijn? Dan zijn het Snel Vet Verbranden Programma,  Strakker lichaam programma of het Thuis Trainen Programma het meest geschikt voor jou.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *