Verbeter je conditie!

Wie denkt dat alleen dagelijks intensief sporten je conditie verbeterd heeft het mis. Je kunt je conditie al in een paar stappen opbouwen. Zorg daarbij wel voor een goede aanpak. Weten hoe? Lees dan onderstaande tips.

Tip 1  – Voer je goede voornemens ook echt uit

Wil je meer bewegen, doe het dan ook! Prik een datum wanneer je wilt gaan trainen en bepaal of je thuis, op de sportschool of buiten wilt gaan sporten.

Tip 2 – Breng afwisseling in je activiteiten

Om je conditie te verbeteren hoef je je echt niet te focussen op 1 sport. Je kunt bijvoorbeeld thuis een work-out doen en tussendoor wat vaker de fiets pakken. Daarnaast kun je het hardlopen afwisselen met wandelen, in de tuin even touwtje springen of wat vaker de trap nemen. Sporten kun je zelf zo duur maken als je wilt. 

Tip 3 – Een stok achter de deur

Weet je van jezelf dat je niet de discipline hebt om alleen te gaan sporten? Zorg dan voor een stok achter de deur. Sluit je aan bij een sportclub, zoek een sportmaatje of een eigen personal trainer. Zorg ervoor dat je regelmaat vindt. 

Tip 4 – Loop niet te hard van stapel

Wat je ook gaat doen, bouw het langzaam op. Dit voorkomt blessures, zodat het leuk blijft. 

Tip 5 – Wissel conditie oefeningen af met krachttraining

Deze tip vormt de basis van een optimale conditieverbetering. Lichte krachttraining afgewisseld met conditionele trainingen.

Tip 6 – Let op je voedingspatroon

Eet een stevig ontbijt met volkorenproducten en neem als tussendoortje fruit of noten in plaats van koek, snoep of snacks.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *