Vet verbranden voor een gezond leven

Mogen er wel een paar pondjes af? Vind je dat je de laatste tijd net iets teveel van het goede leven hebt genoten? Dan wordt het tijd om een gezonde keuze te maken. Het is daarbij belangrijk voor je gezondheid om de zich almaar ophopende, overtollige, vetten kwijt te raken. Wat kan je daar het best voor doen?

Vet verbranden: kom van die bank af!

Vet verbranden kan op twee manieren: allereerst kan je ervoor zorgen dat het lichaam minder calorieën binnenkrijgt door middel van voeding. Door kleinere porties te nemen, spreekt je lichaam bijvoorbeeld al een stuk eerder de vetten aan die liggen opgeslagen. Als je het aangepaste voedingspatroon combineert met een actieve levensstijl is vet verbranden de manier om een strak lichaam te krijgen.

In bijna elk blaadje en artikel over vet verbranden komt het altijd naar voren: bewegen is goed voor je. Het menselijk lichaam zit en ligt tegenwoordig veel meer dan dat het beweegt en de kantoorbanen die veel mensen hebben, zijn niet echt bevorderlijk voor een fit en gezond lichaam.

Bespaar tijd

Daarom is het goed voor het lichaam, en plezierig bovendien, om een aantal keer per week actief te bewegen. Een combinatie van cardio en oefeningen die je thuis kunt uitvoeren, zijn daarbij ideaal. Niet iedereen heeft de tijd om naar de sportschool te gaan na het werk waar het dan zo druk is dat je niet alle apparaten kunt gebruiken die je wilt.

Let op de koolhydraten

Voor het vet verbranden is het verstandig als je de hoeveelheid koolhydraten – je weet wel, de stoffen die voornamelijk in pasta, rijst, aardappelen en brood te vinden zijn – enigszins vermindert. Het lichaam spreekt deze koolhydraten altijd als eerste aan en hoewel ze absoluut noodzakelijk zijn, eten veel mensen er meer dan genoeg van.

Als de koolhydraten op zijn, gaat je lichaam aan de slag met de verbranding van vetten en eiwitten. Zorg daarom dat je altijd genoeg eiwitten binnenkrijgt, om spierverval tegen te gaan. Wat je uiteindelijk wilt bereiken is dat die vetten worden aangepakt!

Probeer eens gezonde snacks

Het is verleidelijk, maar daarom hoef je er nog niet aan toe te geven: snacken. Het is een van de grootste vijanden als je vet wilt verbranden. Zorg daarom dat je volkoren producten tot je neemt. Deze zorgen er namelijk voor dat je bloedsuikerspiegel niet al te grote dipjes vertoont, waardoor je dus ook minder behoefte hebt aan een snack tussendoor. Als je dan toch wilt snoepen, neem dan wat gezonde, ongezouten noten of een stuk fruit.vet verbranden

Programma’s op maat

Lekker bewegen en sporten zijn de dingen die het lichaam fit houden en waarmee het vet verbranden een stuk sneller gaat. Om je daarbij te helpen heeft Thuis Trainen een drietal programma’s, perfect op maat gemaakt voor iedereen. Afhankelijk van welk doel je wilt bereiken, is het bijvoorbeeld mogelijk om een Strakker Lichaam Programma te volgen, waarbij je 4x per week maximaal 30 minuten traint met drie unieke oefeningen per week, gedurende een maand!

Daarnaast is het Thuis Trainen Programma voor mensen die uit drie delen bestaat waarbij je continue je vooruitgang in de gaten kan houden op een persoonlijk profiel! Met het Voeding- en Lifestyle Programma kies je voor een gezond leven voor de lange termijn. Met behulp van de laatste ontwikkelingen op voedingsgebied, professionele adviezen en allerlei tips en recepten wordt je geholpen om een gezond levend te krijgen!

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
5 antwoorden
  1. Glenn
    Glenn zegt:

    Hoi Arno,

    Je hebt gelijk! Bewegen is goed voor ons. Ik ga zelf zover: Leven = Bewegen en Bewegen = Leven. Een actieve levensstijl + 3-4 x/week een korte intensieve training geeft het beste resultaat. Aangezien ik ook geen geld en tijd wil verspelen train ik thuis en in de lokale speeltuin. Ik ga zeker jullie workouts proberen.

    Inzake koolhydraten is het bij de meeste personen het geval dat de dagelijkse hoeveelheid veel te hoog ligt en de dat ze uit de verkeerde bronnen worden gehaald zoals brood, paste, rijst.
    Groenten en fruit zijn de beste bronnen en dan gevolgd door peulvruchten en gluten vrije granen zoals quinoa en boekweit.

    Inderdaad noten zijn een ideaal tussendoortje, en zeker in combinatie met zaden.

    Doe zo voort

    Glenn
    Jouw Personal Coach

    Beantwoorden
  2. Lex Fauser
    Lex Fauser zegt:

    Hallo Arno en Jerry,

    Ik kan alleen maar zeggen dat jullie met dit artikel volkomen gelijk hebben.
    Sowieso eet ik al bijna nooit snacks meer tussendoor.
    Maar als ik dan echt zin heb, dan neem ik wat fruit.
    Noten (met name de minste vette, zoals walnoten, hazelnoten en amandelen) zijn natuurlijk ook prima, alleen kan ik daar nooit grote hoeveelheden en in verhouding goedkoper kopen bij mijn supermarkt.
    Het zijn dan vaak van die piepkleine bakjes en in verhouding dus erg duur.
    Heb jij een tip hiervoor?
    Dan hoor ik dat graag!
    Om het echte afvallen gemakkelijker vol te houden, eet ik toch één keer per week iets van chocolade of chips.
    Ik verzeker je, dan is het echt super goed en lang vol te houden.
    Kunnen jullie ook hiermee akkoord gaan?
    Bij mij werkt het hoor, en toch val ik prima af.
    Daarbij vind ik dat je nooit te snel en ineens veel kg moet afvallen, dat geeft na het stoppen alleen maar een jojo effect.
    Naast voldoende eiwitten nemen en iets minder koolhydraten, let ik ook op het eten van alleen gezonde vetzuren, zoals meervoudig, onverzadigde vetzuren (wat dus in noten zit) en omega 3 en 6 (wat dus in vis zit).

    Groeten, Lex.

    Beantwoorden
    • Glenn
      Glenn zegt:

      Hoi Lex,

      Wees zeker dat wanneer je fruit eet, je eerder voor citrus vruchten kiest. Deze bevatten de minste suikers en temmen de honger het meeste. Mijn favoriet is de roze grapefruit….

      Inzake noten kopen, doe ik dat bij de natuurwinkel per kilo en kan je zeker ook eens online kijken om te bestellen. Kijk ernaar dat ze onbewerkt en rauw zijn voor de hoogst mogelijke voedingswaarde.

      Wat je zegt over snoepen, klopt. Je hoeft je niet te ontzeggen aan chocolade 1 x per week zoals op een smikkeldag (ik heb deze morgen 🙂 Wanneer je je eigen chocolade maakt met rauwe cacao dan mag je het zelfs meer eten. Ik heb jongstleden witte chocolade gemaakt met cacaoboter, rauwe honing en cashews en die hebben niet lang in de koelkast gelegen. 🙂

      Naar de info die je verstrekt hebt, ben je zeker goed bezig…doe zo voort.

      Glenn
      Jouw Personal Coach

      Jij ook Arno 🙂

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *