Vetverbranding stimuleren

Vetverbranding stimuleren kan op een makkelijke manier. Om je vetverbranding te stimuleren is een  goede combinatie tussen (functionele) krachttraining en cardio training van belang. Hoe zorg jij er nu voor dat je met kleine aanpassingen je vetverbranding zal stimuleren? In dit artikel laten we dat zien.

Er zijn een paar belangrijke elementen:

–          Voeding die verbranding stimuleert en vetopslag vermijd;

–          Sterkere spieren voor meer vetverbranding;

–          Cardio training op het juiste moment voor vetverbranding

Vetverbranding stimuleren door gezonde voeding

Gezonde voeding bevorderd altijd de vetverbranding en zorgt er ook voor dat je goed kunt trainen. Dit is een erg belangrijke eerste stap. Als je ongezond (zwaar) hebt gegeten kan je lichaam niet optimaal bewegen. Het lichaam is traag en zal eerst de vetten uit het voedsel moeten verbranden.

Dag 1: Door, zoals in deze tip, ’s avonds maximaal een uur functionele krachttraining te doen zorg je voor verschillende belangrijke effecten.

  1. Je spieren zullen sterker worden waardoor ze vetverbranding stimuleren
  2. Je verbrandt de circulerende brandstoffen die je lichaam moet aanvullen uit je reserves

De eerste spreekt voor zich. Dit is met name nodig om je spieren te versterken. Voor de verbranding is de tweede erg  belangrijk; als je een uur goed getraind hebt dan heb je natuurlijk brandstof verbruikt, zeker als je goed je best hebt gedaan. Op het moment dat je gaat slapen  zal je lichaam nieuwe brandstoffen moeten vrijmaken uit je reserves, dit zijn je vetreserves. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je na het sporten weer gaat eten. Zorg voor genoeg water en misschien een stukje fruit. Ook al heb je het gevoel van trek, als je aan de trek gehoorzaamd leert je lichaam nooit om brandstof te halen uit zijn eigen reserves.

Zo behaal je meer resultaat na je training

Dag 2: Ga dan het liefst in de ochtend aan de slag met bijvoorbeeld: anderhalf uur wandelen, fietsen, roeien of schaatsen. Cardio training dus. Op een lage intensiteit met een lange duur want dan verbrand je lichaam de reserves die ze in de nacht heeft vrij gemaakt. Tevens is een deel van deze brandstof ook gebruikt voor het herstel van de spieren. Je verbrandt dus sowieso op 2 belangrijke manieren wat op de lange termijn veel resultaat oplevert.

Dag 3: Neem de dag  rust of doe nog een lichte cardiotraining.

Dag 4: Vandaag doe je weer de functionele krachttraining. De spieren zijn weer hersteld en sterker geworden en de training zal beter, makkelijker en plezieriger verlopen. Hierdoor zal je de volgende dag  je vetverbranding stimuleren.

Vetverbranding stimuleren met het Thuis Trainen Programma

Het programma wat wij hebben ontwikkeld bevat trainingen voor 12 weken die je goed kunt combineren met eventuele cardiotrainingen. De trainingen beginnen echt bij de basis en worden steeds verder uitgebouwd om je vetverbranding te stimuleren.  Zo kan iedereen op zijn eigen niveau instappen.

Als je bovenstaande dagplanning aan zal houden in combinatie met het programma ziet dat er als volgt uit:

Dag 1: Functionele krachttraining (30-45 minuten)
Dag 2: Cardiotraining (op een lage intensiteit)
Dag 3: Rustdag of de warming-up uitvoeren van het programma (eventueel cardio daarna)
Dag 4: Weer beginnen bij de functionele krachttraining zoals dag 1

Vetverbranding stimuleren - Thuis Trainen Online en DVD Programma Pakket Vetverbranding stimuleren - ja ik wil vandaag beginnen

Hieronder zie je een voortgangsgrafiek van een deelnemer van het programma. Doordat ze de juiste methodes volgens het programma heeft toegepast, heeft ze ook haar doel bereikt.

vetverbranding stimuleren resultaat deelneemster
Continuïteit in deze opzet zorgt er dus voor dat je lichaam minder vet zal  opslaan. Dit komt omdat het lichaam zich ervan bewust is geworden dat het nu gaat om verbranding in plaats van opslag. Het zelfde geldt voor te weinig beweging dan werkt het dus andersom; dan gaat je lichaam vet opslaan… en dat wil je niet!

Klik hier voor meer informatie over ons Thuis Trainen Programma

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
5 antwoorden
  1. Lyda
    Lyda zegt:

    Is het goed om na de krachttraining en cardiotraining een eiwitshake te nemen?
    Verder vind ik dit een heel goed en bruikbaar artikel, dank je hiervoor

    Beantwoorden
    • Arno Snelder
      Arno Snelder zegt:

      Ja hoor na krachttraining kan het een goede aanvulling zijn op je dagelijkse voeding. Zeker als je flink getraind hebt werkt het extra mee aan een goede opbouw van je spieren. Het hangt natuurlijk wel af van de kwaliteit van het product.

      Trainze en succes!

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *