Vleeswaren op je brood

Vlees is de beste bron van ijzer, maar met broodbeleg alleen kom je niet aan de benodigde hoeveelheid: je zou een ons rosbief of paté of een half pond ham moeten eten om aan de helft van je dagelijks benodigde portie ijzer te komen.

De meeste vleeswaren bevatten veel zout, tegen het bederven. Leverworst, smeerworst en paté worden gemaakt van lever. Ze zijn daarom rijk aan voedingstoffen zoals vitamine A, ijzer, foliumzuur en vitamine B12. Naast lever zit er veel vet in. Ook andere worstsoorten bevatten veel verzadigd vet terwijl ham, rookvlees en kipfilet niet vet zijn. Vleeswaren zijn geen probleem, zolang je er maar niet te veel van eet. De magere soorten zijn het beste. Smeerleverworst of paté levert naast een hoop vet ook veel ijzer en vitamines, daarom zijn ze zo nu en dan een goede afwisseling. Smeer ze niet te dik.

Volg mij via

Jerry de Bock

Jerry is de oprichter van Thuis trainen en daarnaast liefhebber van een gezonde levensstijl.

Samen met het team bestaande uit: een ervaren personal trainster en voedingsdeskundige ontwikkelt hij de concepten die gemakkelijk vanuit huis uit te voeren zijn.

"Hij vindt het geweldig om op deze manier geïnteresseerden te motiveren en te ondersteunen bij het realiseren van het persoonlijk doel voor een gezonde levensstijl."
Volg mij via
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *